Anonym (Löjligt) skrev 2015-04-10 05:28:30 följande:
Och så en till. Är det så förbannat svårt att fatta att det inte behöver handla om avundsjuka?! Jag tycker inte Kakan (ursäkta att jag förkortar ditt nick lite, Kakan!) verkar ett dugg avundsjuk, hon skriver vad hon tycker och tänker. Varför har bara de som tycker som TS rätt att uttrycka sina åsikter? FL är stundtals rena åsiktsdiktaturen!
Anonym (Eeeh) skrev 2015-04-09 18:58:28 följande:
Men va? Varför fick hon det?
Kanske för att det var föräldrarnas pengar och de bestämde om barnen skulle ha något och i så fall hur mycket? Vem har tutat i dig att livet alltid är och ska vara millimeterrättvist? De hade väl sina skäl. Rafael90's presenter kanske var värda 10 000:-.
Jag kan iofs förstå om det känns kymigt att se sin syster få 10 000:- och själv inte få något alls, men nu skrev ju Rafael90 dels inget om att hon/han tyckte det kändes taskigt och dels inget om värdet på presenterna han/hon fick.
Det var för bedrövligt! Visste de att du fick pengarna för att din mamma gått bort? Att kalla dig bortskämd var naturligtvis småaktigt, och om de visste varför du fick pengarna tycker jag det var jäkligt illa av dem. Men om de inte visste det kan man ju inte säga att de hellre ville ha pengar än en förälder.
Jag tycker också man får se lite till åldern. Man tycker ju själv att man är väldigt vuxen och mogen när man är 20, men man är [oftast] inte det. Som jag skrev tidigare har hjärnan inte mognat än, konsekvenstänkandet är inte fullt utvecklat förrän man är runt 25. När man är yngre än så reagerar man snabbt och instinktivt, utan att fundera lite över vad konsekvenserna av ens handlande/ord kan bli. Det de sa då skulle de nog inte säga i dag, om de får samma information.
Jag beklagar att du förlorade din mamma som så ung!

Det spelar ingen större roll egentligen men med "vanliga" presenter menade jag typ nån tröja, en bok eller nåt sånt. Inga grejer för 10 000. Syrran fick dock både presenter och pengar.