Anonym (Bortskämd??) skrev 2015-04-09 16:59:34 följande:
Väldigt väldigt klokt sagt! :) Detta inlägg kan allihopa läsa! :)
Du kanske ska läsa inlägget lite noggrannare innan du lovordar dess klokhet. Först skriver hon/han att hon hennes/hans föräldrar medfinansierade en bostadsrätt, i slutet hävdar hon/han att hon/han köpte en bostadsrätt "utan föräldrarna". Visserligen kan hon/han ha sålt den första bostadsrätten, men efter enbart ett par år? Låter lite konstigt.
Anonym (Kaka) skrev 2015-04-09 17:16:14 följande:
Men sluta nu, människan. Någon som får 400000 i fickpengar vet knappast hur det känns att svälta.
Du tar illa upp att dina vänner inte blev lika glad som dig. Ja nu, skit happens. Gå vidare och hitta vänner på din nivå.
Jag tror du talar för döva öron (skriver för blinda ögon?). Jag håller med dig i alla fall, om det är någon tröst.

Anonym (Mackan) skrev 2015-04-09 17:21:11 följande:
Du måste vara
avundsjukan personifierad. Vad menar du med TS nivå? Vänner som frågar vad man fick och inte gillar svaret är inga bra vänner.
Där kom den! Det tog 62 inlägg och sju sidor, jag började nästan bli orolig. Men det var ju helt i onödan, det blir alltid så här när någon skriver som Anonym (Kaka): Hon/han blir anklagad för att vara avundsjuk. Jo, för naturligtvis måste man vara avundsjuk om man har en annan syn på pengar än de pengak*ta...
Jag ska bespara dig tiden och tala om att nej, jag är inte det minsta avundsjuk. Visst skulle det vara trevligt med lite mer pengar att exempelvis resa för, men jag har så mycket som inte kan köpas för pengar. Och hur mycket pengar jag än får kan jag inte köpa mig fri från min kroniska sjukdom.
Så nej, jag är inte avundsjuk. Däremot är det ju alltid tillfredsställande att ha rätt, även om det gäller en tråkig sak.
Som sagt, du har ingen som helst aning om huruvida TS berättade om sina pengar på ett skrytsamt sätt eller inte, du får inte veta hennes vänners sida av saken. Så innan du rackar ner på Anonym (Kaka) kan du ju fundera över hur samtalet egentligen gick till.
Anonym (Bortskämd??) skrev 2015-04-09 17:24:54 följande:
Nä, nu börjar du faktiskt göra mig irriterad! Nej jag tar inte illa upp därför, utan för att de dissar mig ENBART för att jag har pengar. Skulle du göra så om du fick veta att din närmaste vän har mer pengar än du? Tycker du det är vänskap?
Vad har det med saken att göra att jag inte vet hur det är att svälta?
Du frågar Anonym (Kaka), men jag kan också svara. Om jag skulle "dissa" en vän p.g.a pengar beror helt och hållet på hur hon berättar om sina pengar. Skryter hon och tycker hon är bättre än jag kan du ge dig på att jag skulle "dissa" henne. För då är man heller ingen vän.
Du startade en tråd för att skry... förlåt,
berätta om alla dina pengar och hur taskiga dina vänner är. Alla ser inte saken som du. Tål du inte det är ett diskussionsforum fel plats för dig.
Utflykt i verkligheten skrev 2015-04-09 17:32:20 följande:
Men vad är det med dig? Du framstår som oerhört bitter och oförmögen att ta till dig det folk säger.
Ts förväntade sig inte glädje, men däremot att sällskapet skulle kunna uppföra sig som folk.
Fokusera istället på att fundera över det några här inne har skrivit gällande ditt tidigare inlägg.Varför ska hon göra det? Detta är som sagt ett diskussionsforum. På ett sådant
diskuterar man, man sitter inte och sjunger Kumbaya.
Klarar man inte att alla inte har samma åsikter ska man hålla sig ifrån diskussionsforum. En blogg är i så fall ett bättre alternativ, där är man oemotsagd.
You go, Kakan!