Inlägg från: Anonym (Kommer inte ihåg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kommer inte ihåg)

Hur mycket fick ni när ni fyllde 18?

Är 20 år sen jag fyllde 18. Kommer faktiskt inte ihåg om jag fick något särskilt. Var väl som vilken födelsedag som helst. 

Sen är det ju så att pengar inte gör en lycklig. Däremot kan avsaknad av pengar göra en olycklig. Tyvärr finns det hundra andra saker man kan vara olycklig för ändå även om man inte behöver jaga extrapriser. 

• Anonym (Kommer inte ihåg)
    nernu skrev 2015-04-10 14:19:31 följande:

Jag blir så arg av sånt här. Människor som har mycket pengar har ingen rätt att säga eller tycka nånting. De har inte heller rätt till några känslor för de har ju så mycket pengar. De ska tiga och bjuda för annars är de arroganta och värdelösa människor. De ska existera för att de som inte har lika mycket pengar ska ha någon att klaga på. Sinnessjukt! 

Här kommer en liten nyhet till er sura missunnsamma människor med vidrig människosyn. Man blir INTE lyckligare för att man har pengar och man är INTE bortskämd bara för att man har rika föräldrar. Jag ger banne mig mer pengar till välgörenhet och är betydligt mer generös med mina pengar än mina vänner som "minsann" har slitit ihop allt själva. 

Jag har inte behövt arbeta men jag har gjort det ändå för att jag ser ett värde i att arbeta. 

TS och alla andra som har snälla föräldrar. Skit i alla människor som tror att de har rätten att behandla er som kattskit bara för att ni har pengar! 

Dina pengar? Som du fått till skänks av mamma och pappa? Klart som fan du är mer generös med dem än om du fått slita ihop varje krona. 
Svar på tråden Hur mycket fick ni när ni fyllde 18?