• Svar på tråden Reinfeldt: "Jobben tar inte slut"
  • Gert

Tack vare Reinfeldt förlorade M väldigt många röster i valet. Batra har fått ta över ett parti fritt fall. Fegisen Reinfeldt flydde politiken när det folkets hårda dom kom.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • ölburk2
    Gert skrev 2015-04-09 16:29:09 följande:

Tack vare Reinfeldt förlorade M väldigt många röster i valet. Batra har fått ta över ett parti fritt fall. Fegisen Reinfeldt flydde politiken när det folkets hårda dom kom.

Tja, inte har Batra förändrat det., tror inte hon med den politik M för idag kommer att va possitiv för M, ö.h.t för mycket smutskastning å skitprat från hela Alliansen för tillfället, sån´t brukar slå tillbaka.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Gert

Och varför är så många arbetslösa? Det är uppenbart att Reinfeldts politik inte har fungerat. Reinfeldt är en lögnare.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • ölburk2
    Gert skrev 2015-04-09 17:17:30 följande:

Och varför är så många arbetslösa? Det är uppenbart att Reinfeldts politik inte har fungerat. Reinfeldt är en lögnare.

Därför att ingen kan fixa arbetslösheten längre, det borde du väl ha insett vid det här laget?

Skitsnack om arbetslinje å "jobb åt alla" kan du glömma, den tiden är förbi, vi får vara glada om vi kan hålla arbetslösheten under 10%.
    Men ska vi kunna det så måste skattehöjningar till, å en omfördelning av pengar så att vi, d.v.s staten kan skapa fler jobb.
    Utan det så kommer arbetslösheten att öka, då antalet som behövs för att hålla Sverige igång kommer att minska.
    Inom industri å tillverkning så räknar man med att 50% av jobben som finns idag kommer att försvinna, med hjälp av ny teknik.
    Dom jobben går inte att rädda med politiska åtgärder, å några nya i dom sektorerna i större antal, kan vi inte skapa in Sverige, dom jobben tar U-länderna å låglöneländerna hand om, precis som det alltid gjort med kapitalismen som ledstjärna.

Jag är inte emot kapitalism, det finns ändå inget alternativ till den just nu, men då får vi spela med, å inte tro att vi kan ändra på dess spelregler.
    Alltså kan vi glömma arbetslinjen, den är en utopi, vi får istället föröka dela på det som finns, annars så har vi snart mest fattiga i Sverige, där bara några få kan leva drägligt.

Det gäller att ta tillvara möjligheterna, å för det så måste våra politiker bli mycket mer hårdhänta, å våga styra över pengarna till det som behövs för att alla ska få en dräglig tillvaro.
    Att tro att det privata kommer att lösa några problem, det kan vi glömma.
    Dom ska f.ö inte ägna sig åt det heller, dom ska ägna sig åt det dom är bra på, d.v.s göra affärer.
    Det andra sk vi själva/staten ta hand om, å se till att samhällets grundbultar inte rostar sönder.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
Svar på tråden Reinfeldt: "Jobben tar inte slut"