emeliienicole skrev 2015-04-13 11:33:52 följande:
Men hur gör man under förlossningen då? Om magen inte tömmer sig menar jag...får man något piller så att magen sätts igång eller får man helt enkelt leva med att tarmarna är fulla? haha..kan ju inte vara jättekul att känna att man kanske bajsar på sig jättemycket under förlossningen, det är jag lite orolig för.. :(
Men har som sagt också varit väldigt hård i magen under hela graviditeten, började bli lös i magen för ca en vecka sen och det har ännu inte släppt, dock så är det ju ganska skönt att inte vara så hård...Är i v. 37 nu så det kan ju sättas igång när som helst egentligen men dom säger ju att förstföderskor oftast brukar gå över tiden så det är väl bara att vänta, suck! börjar bli lite trött på att vara gravid nu.. ;)
jag gick på toa under förlossningen och fick ut en del. Jag bajsade även på mig en del under förlossningen. men den underbara undersköterskan bara torkade bort det som kom och allt fokus ligger ju på barnet som ska ut. så i efterhand så känns det som en småsak. men jag var jätteorolig innan för att bajsa på mig. nu känns det som at;t gör jag det så gör jag det.
Jag har dock köpt hem microlax som jag kan ta själv innan jag åker in till fl om det skulle vara så att jag inte gått på toa på länge. och det kan vara skönt att ha efter fl, då är man inte så sugen på att vara trög i magen.