• kallebakom

skulle du stanna ? mjukglass !

vill köpa mjukglassmaskin prvat,kostarju ca 25000kr ,för att få tillbaka nått tänkte säta skylt vid vägen ,mjukglass 20kr ,bor bara 15m från vägen,så skulle ni stanna?Glad

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden skulle du stanna ? mjukglass !
  • Fiona M

Fel kategori va?

Om inte; jag tror ganska få köper mjukglass utan att veta hygienen hos den som säljer, och jag tvivlar på att du får göra det utan tillstånd.

• Fia 28

Nej skulle inte stanna och köpa av en privatperson. Dedär maskinerna ska ju tvättas och tömmas med jämna mellanrum, och litar inte på att du sköter den delen.

• Aniiee

Du vet att det finns mjukglassmaskiner för privat/hemmabruk, va? För typ en tiondel av ditt pris eller mindre....

The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • fluu

Nej, det skulle jag inte3.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Virriga Vera

Nix, aldrig eftersom det inte finns någon hygienkontroll på privatpersoner och jag vet hur svårt det är att hålla en tillräckligt hög hygien för att bli godkänd av miljö&Hälsa som företag. Det är svårt och dyrt att  rengöra en mjukglassmaskin.

• kallebakom

ok då vet jag lite ! tackar !! för var i valet o kvalet liksom,jo jag vet hygien då jobbat med mjukglassmaskiner

• Batmamba

Nej. Mjukglassmaskiner är bakteriehärdar. Inte heller jag skulle lita på att det hölls i ordning i vägkanten.

• kallebakom

jag BOR vid vägen ,natuligvis skulle maskinen vara innomhus,har erfarenhet av dom....

Svar på tråden skulle du stanna ? mjukglass !