Barn och unga: kropp, känslor och sexualitet
Hej föräldrar! Mitt namn är Iris Wenander och jag studerar Fotografisk Kommunikation på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Jag studerar min sista termin på utbildningen och är därmed igång med att skriva min C-uppsats. I arbetet med min problemformulering har jag tagit utgångspunkt i en undersökning från Sex og Samfund (Danmarks motsvarighet till RFSU) som heter ?Kys, kærlighed og kønshår ? 13-årige vil tale om det?. Jag vill med mitt projekt undersöka och komma fram till hur man kan förbättra dialogen mellan föräldrar och barn om känsliga ämnen såsom kroppen, känslor och sexualitet.
Därför är jag på jakt efter föräldrar med barn i åldern 9-13 år som är intresserade av att diskutera detta ämne. Drömscenariot är att få ihop en grupp som har lust till att vara med till en liten Skype konferens där alla får lov till att diskutera detta, men om inte det är möjligt så intervjuar jag också mycket gärna enskilda föräldrar!
Jag hoppas att det är några av er, eller någon ni känner, som tycker detta låter intressant. Jag ser väldigt mycket framemot att höra om era tankar och erfarenheter! Svara gärna här på forumet (eventuellt med er mailadress), eller maila mig på [email protected]
Tack så mycket och jag hoppas att vi hörs snart!