Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Varför får man inget tillbaka?

Tror helt enkelt att du är lite tidigt ute. Ditt barn är så litet. Jag har tre barn. De äldsta är 7 respektive 6 år. Ingen av dem hade planerade lekträffar när de var 4 år. De lekte med barn på gården och så när vi var ute, men bara för att det då föll sig så....att de var ute samtidigt. Ingen av dem hade varit på något barnkalas heller som 4-åringar. Något 5-årskalas var har de varit på och hade själva sina första då, men framföra allt 6- och 7-årskalasen har varit många. 

Om man har lång arbetsvecka och det egna barnet faktiskt inte visar på något eget intresse eller behov så jagar man knappast aktivt lek"date". 

• Flickan och kråkan
    traveler skrev 2015-04-12 20:08:06 följande:

Hej allihopa

Tack för svar. En liten fråga återstår bara, hur kommer det sig att föräldrarna ibland nappar på mina förslag? Det är det jag menar. Om dom tycker att det är en bra idé ibland varför hör de inte av sig just "ibland" då?

Ditt initiativ = DU ordnar och gör "jobbet". Barnen är hos er. 

• Flickan och kråkan
    traveler skrev 2015-04-16 14:43:02 följande:
    Ja precis men ingen förälder gör samma sak för mig, dvs bjuder hem min son till sitt hem
    Nej, och det är med största sannolikhet för att barnen fortfarande är väldigt små, för att behovet från barnens sida ännu inte finns och att föräldrarna då inte tycker att det är något de vill lägga ner en massa tid och jobb på under helgen då de kanske har lång arbetsvecka. Helt ok ibland om någon annan ordnar, men annars minst lika bra att ha det trevligt hemma tillsammans och gå ut och leka på gården och leka med grannbarnen. 
Svar på tråden Varför får man inget tillbaka?