• Tumbalinda1994

SOC!!

vad tycker ni om socialen?

Jag HATAR socialen! Dom har tagit mitt barn tack vare vårljus.. någon som bor nära Botkyrka och vet hur soc där är?Någon här inne som är min ålder som blivit av med sitt barn? utan att det finns "bevis"? är 20år

• Svar på tråden SOC!!
  • Anonym (Kanske)

Vad är vårljus?

• Anonym (Soc.)

Vårljus är ett mycket bra utredningshem, som gör grundliga och nyanserade utredningar. Ibland påvisar dom att föräldern kan fungera, ibland visar deras utredning att en förälder har så stora brister att ett barn inte bör vara i dess vård. Har du inte blivit erbjuden några insatser som innebär att du och ditt barn kan vara tillsammans?

• Tumbalinda1994

nej det har jag inte!jag hamnade i förlossning depression i 3 månader därav att dom har tagit henne.. jag fattade inte mitt barn va mitt.. och eftersom jag inte fick hjälp på vårljus eller soc så tycker dom att det är bättre att placera henne!! och dom ser ingen återförening mellan mig och min dotter igen! och nej våljus är inte bra deras jobb är att hitta varenda fel som går och dom gör allt för att splittra föräldrar och barn! jag har bott där i 5 månader

• Anonym (D)

Soc har ALLTID som mål att återförena.

Något är allvarligt om detta inte finns på kartan...

Har svårt att tro att de gör fel. Att placera är inget de gör lättvindigt, och det innebär en lång utredning före, och ett val att antingen riskera att lämna ett barn kvar i en opassande miljö, eller att splittra en familj i onödan om man är osäker.

Fundera själv på vilket som hade varit värst om du var tvungen att välja/chansa/ta risken.

• Anonym (hata)

Ännu en sochatartråd. Börjar kännas som att det är någon slags kampanj som pågår

• Anonym (Hmm)

Soc jag mött av har alltid velat förenad föräldrar & barn, sitter just nu med ett barn i tonåren som har mig som samtalsvägg då hon är placerad från sin mamma & detta barn vill inte ha kontakt med sin mamma med soc tvingar henne, så att dem inte vill förena er tror jag inte mycket på.

Måste varit en allvarligare form av depression om dem agerat som dem gjort.

• Gert

Socialen är maktmissbrukare. Det finns ganska många fall i nutidshistorien där socialen har tagit ifrån föräldrar sina barn på väldigt lösa grunder. Främst händer det i kommuner där sossarna styr. Något att tänka på.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (Kanske)
    Gert skrev 2015-04-11 11:54:43 följande:

Socialen är maktmissbrukare. Det finns ganska många fall i nutidshistorien där socialen har tagit ifrån föräldrar sina barn på väldigt lösa grunder. Främst händer det i kommuner där sossarna styr. Något att tänka på.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Klart dem är maktmissbrukare, dem utbildad från start i skolbänken att sparka på dem som redan ligger & missar du ett blöjbyte med 2 min så rycker allt du har både barn , hem & uppehälle..

Dem är orsaken till alla bostadslösa & de är deras fel att barn växer upp med droger & alkoholmissbrukande föräldrar!

Du måste ju va helt tappad eller?

Jösses snacka om att måla fan på väggen
  • Anonym (Hmm)

Min bekants barn är på något boende ? Där de ska bevisa att de kan ta hand om sitt barn? Hon tycker ju att hon kan ta hand om sin bebis. Men vi i omvärlden har ju sett hur hon fungerar. Så ibland inser de inte själva.. Att de inte är lämpliga som föräldrar . Och sedan hatar de soc.

• Anonym (Håller inte med)

Vår grannes barn fick barn med en man som knarkade. 8år senare knarkar han fortfarande. Har förlorat vårdnaden om barnen. Men han får fortfarande träffa barnen. Jag tycker soc är för snälla. Jag tycker han har sumpat sin chans att vara förälder.

Slutar han knarka, så kanske han kan få en chans igen. Knappt.

• Gert
    Anonym (Kanske) skrev 2015-04-11 20:06:59 följande:
    Klart dem är maktmissbrukare, dem utbildad från start i skolbänken att sparka på dem som redan ligger & missar du ett blöjbyte med 2 min så rycker allt du har både barn , hem & uppehälle..

Dem är orsaken till alla bostadslösa & de är deras fel att barn växer upp med droger & alkoholmissbrukande föräldrar!

Du måste ju va helt tappad eller?

Jösses snacka om att måla fan på väggen
    Det var ett par som blev fråntagna sitt barn för att de inte visste vad Australiens huvudstad heter. 
  • Långbenopluto
    Gert skrev 2015-04-11 20:47:10 följande:
    Det var ett par som blev fråntagna sitt barn för att de inte visste vad Australiens huvudstad heter. 
    Hahahaha, ja, eller hur??

Självklart var det inte anledningen till att dom blev av med sitt barn!
Svar på tråden SOC!!