• Haskel

Efter 20 år... skiljas?

Upptagenmeninte skrev 2015-06-07 21:58:28 följande:

Hmmh, får väl se om jag provar Mötesplatsen också då. Det är fasen inte lätt att sticka ut i mängden. Om man är ett brev bland tusentals i veckan, så...

Det känns snudd på troligare att vinna på triss.

Hur går det TS?

Jag har själv varit i en situation mycket lik din. Vet hur svårt det är att träffa en kvinna, när man själv är gift. 
    MEN efter att plötsligt ha lyckats en dag, så blev det hur lätt som helst att träffa kvinnor på nätet. Jag använde enbart HappyPancake.
    Det gäller enbart att komma på vad kvinnor vill ha, och inte ha.

INGEN kvinna tror sig vilja vilja vara delad med någon. Ingen tror sig heller vilja heller vara någons sexkompis/älskarinna.
    Men kvinnor har generellt sett lika mycket sexlust som män. Men de vill först bli uppskattade som människor. Det finns tusentals singelkvinnor, som trivs och vill vara singlar. Men de har samtidigt ett stort behov av närhet, sex och vänskap.
  • Haskel
    Upptagenmeninte skrev 2015-06-29 10:47:36 följande:

De kontaktsidor jag fiskat i ger klen respons. En som jag eventuellt ska träffa för en fika så får vi se vad den kontakten leder till (vi hade en inbokad date, men hon var tvungen att avboka). Ska se om/när vi bokar in en ny liten date.

Happypancake tyckte inte att min presentation dög, så den sidan känns det lite som jag skiter i för tillfället. Duger inte sanningen, så kan det vara tycker jag. Fånigt med uppstyltade regler kring hur en presentation ska eller inte ska vara skriven, och vad som får ingå däri.

Mötesplatsen har jag inte provat än...

Bäst respons och en kvinna jag verkligen ser fram emot att träffa kontaktade mig faktiskt här på Familjeliv. Hon bor dessvärre ett par timmar bort med bil, så spontanträffar blir svåra att få till (det tar ju 4-5 timmar bara i ren resväg!). Men inplanerade sådana kan man ju ha, och några timmar i bilen kan man ju genomlida om man vet att man ska träffa en underbar kvinna? :)

Det blir ju inte lika många träffar som det hade kunnat bli om vi bodde lite närmare varandra... Men bättre än ingenting. För tillfället är hon min ljusglimt i horisonten. Du ve vem du är. ;) 

Håller dock tummar och tår för att hitta någon lite mer närbodd kvinnlig skapelse, förr eller senare.

Varnar samtidigt för Victoriamilan och Ashley Madison. Det verkar vara skitsidor med falska kvinnoprofiler som bara är ute efter att fiska pengar.

Jag håller med om att HP har väldigt fåniga regler. Man för överhuvudtaget inte nämna ordet sex, älskarinna etc.

Även jag gav upp den sidan, när man inte fick vara ärlig. Men av någon anledning gjorde jag ändå om min profil där vid något tillfälle. Egentligen inte för att söka någon, det hade jag för länge sedan gett upp.
    Tänkte mer att, "om jag har tur finns det någon trevlig kvinna att skriva med".

Plötsligt började väldigt många titta på min profil. Om jag skickade någon hälsning, svarade närapå alla. 
    Hade jag fått närmare kontakt med någon, berättade jag givetvis att jag var gift, samt min situation. Men jag vidhöll, det jag själv trodde på. Nämligen att det bara var en vän eller någon att prata med, jag sökte på HP. Givetvis förnekade jag inte att det var ett öppet förhållande jag ville ha. Men förklarade att det möjligtvis fick hända om det hände.
  • Haskel
    Upptagenmeninte skrev 2015-06-29 11:27:41 följande:
    Det är den här biten jag inte riktigt gillar. Hålla på och ljuga för folk... Jag håller mig gärna till sanningen.

Visst, jag är fullt medveten om att det "saboterar" mina chanser att hitta någon. För som singelkille är man ju mer efterfrågad än som gift i ett öppet förhållande.

Om jag ljög och flörtade, charmade, sade mig var ute efter ett förhållande... Så skulle fler dörrar öppnas. Men det skulle jag aldrig göra. Jag tycker de är värda sanningen, och vill de då inte ha mig som älskare, så får jag leva med det.

Och jag lever mycket hellre med det än vetskapen att jag "playat" X antal kvinnor i säng. Jag är inte ute efter att charma tjejer och se det som någon "vinst" att ha fått någon att falla för mig och sedan sluta höra av mig och gå efter nästa.

Jag är ute efter en älskvärd het älskarinna... 
    Jag tror helt enkelt att du missförstod mig en aning.

Jag ljög aldrig eller låtsades som något annat. Jag hade helt enkelt bara givit upp hoppet om att finna en älskarinna på HP. Tänkte att det fick lösas på annat sätt. De kvinnor jag haft kontakt med på HP har jag inte haft för avsikt att träffa på det sättet. 
    Jag förklarade alltså min situation för dem, men menade heller aldrig på att jag hade som ambition att träffa dem i det syftet. För det var helt enkelt vad jag själv trodde.

Detsamma gäller de flesta kvinnor på dessa kontaktsidor. De vet inte riktigt vad de söker, förrän de finner det.

Jag menar för allt i världen inte att du ska ljuga. Det kan du ändå inte göra. Kvinnor är experter på att läsa mellan raderna. Det jag menar är att du helt enkelt ska släppa dina ambitioner, och mer ta saker och ting som de kommer.

Lättare sagt än gjort, jag vet.
Svar på tråden Efter 20 år... skiljas?