• Anonym (Ts)

30 och singel..någon som har varit i samma sits?

Är 30 år och nybliven singel. Sitter i min tomma lägenhet och undrar varför livet blev såhär.

Jag vill ju ha familj, är jag för gammal för det nu?

Provat nätdejting i en vecka men verkar bara hitta nötter.

Finns det någon här som kan ge mig lite hopp om att det visst går att hitta någon vettig efter 30- och få barn?

• Svar på tråden 30 och singel..någon som har varit i samma sits?
  • Anonym (-)

Jag mötte min man när jag var 33. Vi flyttade ihop och gifte oss inom ett par år. Första barnet föddes när jag var 35 och andra när jag var 37. Det har gått toppenbra, men visst tvivlade jag precis som du innan jag träffat honom. Han är min första förälskelse, och mitt första längre förhållande. Så självklart går det att träffa någon och bilda familj efter 30.

• Anonym (Ts)
    ahadö skrev 2015-04-11 22:37:04 följande:

Jo men tror det kan gå.

Tror? :(
  • Anonym (Ts)
    Anonym (-) skrev 2015-04-11 22:37:30 följande:

Jag mötte min man när jag var 33. Vi flyttade ihop och gifte oss inom ett par år. Första barnet föddes när jag var 35 och andra när jag var 37. Det har gått toppenbra, men visst tvivlade jag precis som du innan jag träffat honom. Han är min första förälskelse, och mitt första längre förhållande. Så självklart går det att träffa någon och bilda familj efter 30.

Hur träffades ni? Om nätdejting, vilken sida? Hur gammal är du nu?
  • Gladhannapanna

Var 31 när jag träffade min man på Vilda webben 2003. Hade gett upp, han är mitt första seriösa förhållande och jag hans, mest haft korta relationer innan båda två. Det finns självklart hopp!

• Anonym (Ts)
    Gladhannapanna skrev 2015-04-11 22:47:06 följande:

Var 31 när jag träffade min man på Vilda webben 2003. Hade gett upp, han är mitt första seriösa förhållande och jag hans, mest haft korta relationer innan båda två. Det finns självklart hopp!

Kul att höra... Har ni barn?
  • stinsen83

Åh jag startade precis en sån här tråd när jag var 28 och nybliven singel. Och nu sitter jag här, snart 32, i radhus med sambo och ettåring och undrar varför jag oroade mig. Du har massa tid! Tänk vad hög medelåldern är för förstföderskor i vissa delar av landet. Men jag förstår känslan. Tänk om man hade haft en spåkula som visade att om ett år kommer jag träffa någon och om tre år har vi fått vårt första barn. Då hade man ju kunnat njuta av att vara singel och slippa oroa sig. Nu finns det ingen spåkula utan du måste bara bestämma dig för att allt kommer lösa sig och försöka göra det bästa av livet som det är just nu. För övrigt har jag massa vänner som var singlar som 30-åringar men som nu har sambo och vissa av dem även barn. Lycka till!

• neo3

Träffa min sambo 2011 via Happy Pancake (nätdejting) Va då 33 år.

Vi har en son och har precis plussat för ett litet syskon. :)

• Anna Hbg

Träffade min sambo hösten 2011 på krogen då jag var 31 år.

Första barnet kom i februari 2013 och ett år senare köpte vi hus :)

Nästa helg gifter vi oss och om allt går som det ska kommer barn nr. 2 i november (peppar peppar) så visst går det! :D

• Gladhannapanna
    Anonym (Ts) skrev 2015-04-11 22:48:47 följande:
    Kul att höra... Har ni barn?
    Gifte oss 2005, bor idag i villa med våra döttrar på 6 och 8.
Svar på tråden 30 och singel..någon som har varit i samma sits?