Köksö av byrå? Färgval? (bilder)
Hej,
Vi har ett lantkök som är till åren men som är så stort att vi inte kan prioritera att byta ut det nu. Det är fullt funktionellt så det finns en massa andra viktigare saker att göra i dagsläget, men jag skulle ändå vilja piffa upp det.
Jag tänkte byta ut bänkskivorna till grått/mörkgrått (t ex denna www.bauhaus.se/bankskiva-laminat-wenge-matt-28x610x3650mm.html ) och
golvet kommer också bytas till någon grå variant. Till köksön hittade jag ingen bänkskiva i rätt storlek (varianten ovan går inte att få tillräckligt djup). Så fick jag en idé att helt enkelt skrota nuvarande köksö och göra om en gammal byrå till en köksö istället (likt detta 1.bp.blogspot.com/-7wBcGQ5Et5I/UnmTK3IvayI/AAAAAAAAFxc/WFmjanS624Q/s1600/Byr%C3%A5k%C3%B6k1.jpg ), men frågan är då i vilken färg jag ska måla den?
Vitvarorna är svarta, liksom spisen, och vi ska byta diskmaskinen till en svart också, mest för att resten är svart (jag hade nog helst velat ha rostfritt annars). Ska man tänka svart köksö då? Resten av köket är i någon slags cremefärgad lasyr så en vit köksö skär sig.
Ska man kanske chansa på grått utifrån blivande bänkskivor och golv?
Eller något helt annat?
Det är ljusblått i speglarna i köksskåpen, men det verkar svårt att hitta helt rätt färg. Då verkar det som att vi får måla om alla speglarna i resten av köket också. Vilket jag i och för sig hade en tanke om, men det blir ett jäkla jobb som känns lite omotiverat.
Jag bifogar några bilder så att det lättare ska gå att begripa vad jag menar.
Hoppas på feedback!