• Betula74

Tagit dubbeldos progynon i 9 dagar

Hej 
    har precis upptäckt att jag tagit 6 tabletter progynon per dag i nästan 9 dagar, istället för 3. Betyder det att livmoderslemhinnan är förstörd nu? Är det kört? F-n också. Har lyckats få ledigt, bokat resa , få tid för ultraljud och så gör jag en sådan här blunder.Ska göra ultraljud imorgon för att kolla slemhinnan. Är helt förstörd. Ngn som vet?

• Svar på tråden Tagit dubbeldos progynon i 9 dagar
  • Pimpinellan

Betvivlar jag starkt. Jag läste om en som var gravid och hade småblödningar och hon tog 8 per dag. Den bygger slemhinna och förhindrar blödning så det enda som händer är väl att slemhinnan byggs lite snabbare.

• Betula74

Det såg bra ut. Slemhinnan hade tre lager och var 6mm. Har mailat Riga för att höra hur /om jag ska trappa ner progynonen. Transfer om 14d - bara att hålla tummarna

• Betula74

Det såg bra ut. Slemhinnan hade tre lager och var 6mm. Har mailat Riga för att höra hur /om jag ska trappa ner progynonen. Transfer om 14d - bara att hålla tummarna

• Betula74

Allt är avblåst. Fick dra ner progynon till 4mgx2. På fredagen så hade inte slemhinnan blivit tjockare utan var ff 6mm. Trodde den skulle växa snabbt men den stannade av. Trist men bara att börja om när nu mensen bestämmer sig för att komma.

Svar på tråden Tagit dubbeldos progynon i 9 dagar