• Anonym (Vibratortjej)

Tjejer hur "pullar" ni?

*Liten notis innan, killar får gärna fråga sina tjejer, kks, eller om de så vågar - tjejkompisarna!*

Jag skulle vilja säga att jag är väldigt sexuellt aktiv, jag har sex ofta, vet vad som är skönt för mig och hur jag ska komma under sex med partners.

Men jag har funderat lite på en grej, hur andra tjejer "pullar"?

Jag själv upptäckte ganska tidigt duschmunsstycket och använde mig utav de, senare sen så har jag införskaffat mig leksaker och äger nu både vibratorer, massagestavar och riktiga gummidildos. Och det jag har märkt är att när jag säger att ja "pullar", menar jag att jag "knullar" mig med någon av mina leksaker eller stimulerar med vibbrator. De gånger jag är utan leksak - vilket inte är så ofta - smeker jag klitoris och inte pullar. För faktum är att när jag sagt till killar att jag pullar är det alltid samma fråga - "hur många fingrar?"

Så min fråga är väl egentligen, är det vanligt att tjejer pullar, asså leker med fingrarna i fittan, eller hur gör ni kära medsystrar? Och ytterligare - vad ska jag i fortsättningen kalla det jag håller på med? Vad brukar ni kalla er "aktivitet"?

Jag vet, världens ilandsproblem men en liten undran bara som grott under dagen ;P

• Svar på tråden Tjejer hur "pullar" ni?
  • Anonym (...)

Pulla då gör du det med fingrarna. Använder du annat så använder du tex dildos.

• Anonym (Vibratortjej)
    Anonym (...) skrev 2015-04-13 17:27:56 följande:

Pulla då gör du det med fingrarna. Använder du annat så använder du tex dildos.

Precis det jag menade, vad vill du med kommentaren?
  • Anonym (...)
    Anonym (Vibratortjej) skrev 2015-04-13 17:41:30 följande:
    Precis det jag menade, vad vill du med kommentaren?
    Att du verkar tycka att det är märkligt att du alltid får frågan hur många fingrar när du säger att du pullar, det finns liksom inget konstig med att fråga hur många fingrar då.
  • Mantrasina

Att pulla för mig innebär att onanera på något vis med handen - kan likagärna vara att använda fingrar inuti, eller bara smeka klittan eller så. Jag tycker också det är märkligt med frågan hur många fingrar - vad har det med saken att göra? Det kan ju variera hej vilt beroende på vad en är sugen på och så vidare...? Och betyder inte alltid fingrar -i- fittan.

• Anonym (Tjej)

Jag brukar liksom "knåda" klitoris och de yttre blygdläpparna tillsammans när jag onanerar. Lite svårt att förklara men jag tar sällan direkt på klitoris. Ibland stoppar jag även in fingrar medan jag gör det.

Hade aldrig fattat grejen med duschen förrän jag insåg att man kunde ta av munstycket och bara använda "slangen". Strålen kom i mycket mer koncentrerad form och faller lusten på när jag duschar så ger det mig otroliga orgasmer.

• Anonym (Doris the cow)

För mej betyder "pulla" fingrar i fittan och då är inte frågan "hur många fingrar?" konstig alls. Annars säjer jag smeka, stimulera, massera, gnida, köra vibrator, använda dildo. Om jag nu säjer det med ord, har sällan anledning att sitta och diskutera det så noga.
    Jag brukar smeka/ gnida  klitoris och ganska ofta ha fingrar eller dildo i fittan samtidigt. Oftast ett finger och trycka /gnida mot främre väggen alltså G-punkten.

• Anonym (.)

För många betyder "pulla" just fingrar -i- fittan, så det är absolut inte konstigt att frågan kommer upp.. lika lite som att det inte är så konstigt att andra tolkar det annorlunda. Som bäddat för missförstånd.

Jag vet inte om det finns någon "officiell" förklaring, men för mig så är "pulla" fingrar inuti. (Ett av många sätt att onanera) Jag kan alltså smeka mig, pulla osv och allt som jag inte hittar något specifikt ord till kallar jag helt enkelt för att onanera.. (..med vibrator, osv)

• Anonym (benämning)
    Anonym (.) skrev 2015-04-13 18:16:20 följande:

För många betyder "pulla" just fingrar -i- fittan, så det är absolut inte konstigt att frågan kommer upp.. lika lite som att det inte är så konstigt att andra tolkar det annorlunda. Som bäddat för missförstånd.

Jag vet inte om det finns någon "officiell" förklaring, men för mig så är "pulla" fingrar inuti. (Ett av många sätt att onanera) Jag kan alltså smeka mig, pulla osv och allt som jag inte hittar något specifikt ord till kallar jag helt enkelt för att onanera.. (..med vibrator, osv)

Det här med benämning på olika sexuella aktiviteter är ju inte glasklar direkt. Det finns tydligen många olika definitioner.

För mig har "pulla" alltid betytt fingrar i fittan och "runka" fingrar runt kuken men så tycker uppenbarligen inte alla.

www.familjeliv.se/forum/thread/75122158-vad-var-ditt-mal-kvinnor/1
  • Anonym (.)

Precis, så därför känns det lite dumt att utgå från att alla tänker som en själv. Bättre att vara öppen för olika tolkningar direkt och själv försöka vara tydlig med vad man menar :)

• Anonym (741)

Pullar gör jag aldrig.

Men onanerar jag så smeker jag klittan med fingrarna (dom 3 mittersta). Ibland använder jag dildo i rumpan samtidigt. Aldrig något i musen. Där vill jag bara ha kuk och tunga.

• Anonym (Vibratortjej)

Tack för alla svar, alltså iom att jag frågat kompisar vad dem menar när dem säger "pulla" och dem sagt andra saker än att just pulla med fingrar i sig undrade jag :)

Jag förstod ju att "att pulla" för majoriteten innebar att bara leka med fingrarna i fittan - stimulera g-punkten osv, men jag undrade med hur vanligt att det att tjejer onanerar just så.

• Anonym (benämning)
    Anonym (Vibratortjej) skrev 2015-04-14 07:26:20 följande:

Jag förstod ju att "att pulla" för majoriteten innebar att bara leka med fingrarna i fittan - stimulera g-punkten osv, men jag undrade med hur vanligt att det att tjejer onanerar just så.

Min fru onanerar vid 90 % av tillfällena genom att "pulla" med två fingrar i sig. Ring- och långfingret är inne medan pek- och lillfingret trycker mot de yttre blygdläpparna. Och så gör hon från start till mål. Hon börjar alltså sin lilla stund med att sticka in två fingrar och sedan har hon dem kvar där tills hon är färdig.

Någon annan teknik använder hon nästan bara när hon har mens. Då "knådar" hon hela området, alltså klitoris och de yttre blygdläpparna med hela handen. Hon tar aldrig direkt på klitoris utan lägger bara handflatan på venusberget och trycker rytmiskt med fingrarna mot blygdläpparna. Så gör hon både med och utan trosor emellan.
  • Anonym (Seg_deg)

Vadå? "Rulla ärta" heter det väl ändå? 

• Anonym (Vibrator ftw)

Pullar aldrig, stoppar aldrig in något utan använder bara duschen mot klitorisområdet eller vibrator mot det området (inte direkt på så ofta, är känslig). Om jag sticker in fingrar så känns det bara "i fingrarna" så att säga, så det är svårt att njuta av det.

• Anonym (S.Ö.)
    Anonym (benämning) skrev 2015-04-13 19:43:35 följande:

Det här med benämning på olika sexuella aktiviteter är ju inte glasklar direkt. Det finns tydligen många olika definitioner.

För mig har "pulla" alltid betytt fingrar i fittan och "runka" fingrar runt kuken men så tycker uppenbarligen inte alla.

www.familjeliv.se/forum/thread/75122158-vad-var-ditt-mal-kvinnor/1

Det är ju klart att det heter så. Man kan säga annat också, men tycker verkligen någon att de benämningarna är *fel*?
Svar på tråden Tjejer hur "pullar" ni?