• Anonym (Åsa)

Vill inte ha varannan vecka!

Jag väntar barn med min sambo. Han har två barn sedan ett tidigare förhållande.

Redan mycket tidigt i vårat förhållande så kom barnen hem till oss varannan helg. Det var otroligt jobbigt i början och det är fortfarande svårt. Vi har varit ett par i ca ett år kan tilläggas.

Nu när vi väntar barn säger han att han vill ha sina barn varannan vecka. Jag vill inte att de ska vara här så mycket.

Hur kan jag säga detta till honom på ett oegoistiskt sätt?

• Svar på tråden Vill inte ha varannan vecka!
  • Anonym (hej)

Ptja, det är ju ett väldigt egoistiskt sätt att tänka på så de blir ju svårt. Det du kan säga i början är väl att du vill ha lite lugn och ro i början när bebisen är liten. Men jag hoppas för din skull att du ska sluta känna som du gör.

• Anonym (***)

Jag förmodar att du inte har några problem med att bara träffa ditt eget barn någon gång då och då?

Vill du verkligen vara tillsammans med en man som inte vill vara med sina barn? Och vad säger det om dig, som vill skaffa ett barn med en sådan man? Är det OK att han väljer bort ert barn också, om ni skiljer er? Och varför vill du förhindra era barn att umgås så mycket, de blir ju syskon?

• Anonym (Åsa)
    Anonym (***) skrev 2015-04-13 20:25:57 följande:

Jag förmodar att du inte har några problem med att bara träffa ditt eget barn någon gång då och då?

Vill du verkligen vara tillsammans med en man som inte vill vara med sina barn? Och vad säger det om dig, som vill skaffa ett barn med en sådan man? Är det OK att han väljer bort ert barn också, om ni skiljer er? Och varför vill du förhindra era barn att umgås så mycket, de blir ju syskon?

Jag tycker man blir syskon om man har legat i samma livmoder. Så nej, dom blir inte syskon för mig.
  • Anonym (***)
    Anonym (Åsa) skrev 2015-04-13 20:30:32 följande:
    Jag tycker man blir syskon om man har legat i samma livmoder. Så nej, dom blir inte syskon för mig.
    Men likväl så har de samma rätt att ärva honom.

Men skulle du vara OK med att han väljer bort ert barn sedan om ni skiljer er?
  • Anonym (Ester)

Vad är det som är jobbigt? Barnen eller hur din sambo har hand om dom? Och varför vill han ha VV när ni väntar eget barn? Vad skulle din roll i det hela bli?

• Anonym (biobonus)

Jag tänkte mest på hur det kommer sig att han nu helt plötsligt vill ha vv, varför har hannintevhaft det innan? Har han tänkt att du ska ta barnen som med ert gemensamma?

Sen undrar jag varför du skaffar barn med någon som har barn sen innan när du inte ens anser ar era barn kommer att bli syskon?

• Anonym (Åsa)
    Anonym (Ester) skrev 2015-04-13 20:33:56 följande:

Vad är det som är jobbigt? Barnen eller hur din sambo har hand om dom? Och varför vill han ha VV när ni väntar eget barn? Vad skulle din roll i det hela bli?

För att han vill att dom ska lära känna varann. Vill inte ha som här så ofta. Vill ha min egen familj. Dom har ju sin hos sin mamma.
  • Anonym (Ester)
    Anonym (Åsa) skrev 2015-04-13 20:48:24 följande:
    För att han vill att dom ska lära känna varann. Vill inte ha som här så ofta. Vill ha min egen familj. Dom har ju sin hos sin mamma.
    Kan ju säga så mycket att jag förstår dig. Och om ansvaret för dom landar på dina axlar så tycker jag att du kan säga ifrån.
  • Djävulens Högra Hand

Du menar att deras pappa inte är en del i deras familj?
  • AnnaKG

Usch...
Svar på tråden Vill inte ha varannan vecka!