Inlägg från: Anonym (Crazy Cat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Crazy Cat)

Min man får inte skiljas från mig enligt mig!!

Nej självklart får man inte skilja sig hur som.helst. Man måste ha målsmans tillstånd och påvens tillstånd samt grannars och vänners tillstånd. Extra bonus är om man kan få tillstånd av bibliotekarie och portvakten, då kan man få snabbskilsmässa. Hur skulle det se ut om folk sprang och skilde sig hur som helst bara för att partnern upphävt alla grundläggande värderingar om trohet och lojalitet inom äktenskapet? Tvångsäktenskap is da shit! Duh.

• Anonym (Crazy Cat)

I Sverige behöver man inte ange några skäl alls för att vilja skiljas, med eller mot partnerns vilja. Man kan skilja sig bara för att man har lust helt enkelt och partnern behöver inte ens ge sitt medgivande.

• Anonym (Crazy Cat)
    Anonym (Inte skiljas) skrev 2015-04-16 00:59:22 följande:

Jag har läst era svar. Jag tycker ni är patetiska och att ni ska hålla flabben. Ni vet ingenting. Min väninna har läst juridikkurser och vet mer än er. Ni är lekmän, inte jurister. Ni hänvisar till enskilda paragrafer i lagen och påstår att så är gällande rätt. Nej, det är inte så man studerar juridik. När man löser juridiska problem ska man se lagen, förarbeten, praxis och doktrin i ett sammanhang...inte genom att plocka ut enskilda paragrafer. Paragrafer säger ytterst lite om gällande rätt! Men det vet ju i och för sig inte ni eftersom ni är lekmän och inte jurister.

Vidare tycker jag många av er verkar väldigt avundsjuka eftersom ni säkert bedragit era partner och er partner lyckades skilja sig från er. Nu vill ni med ert svarta öga att min man också ska lyckas skilja sig från mig...bara för att ni fick gå igenom det.

Jag fattar inte varför du skriver till ett diskussionsforum och frågar om råd när du redan har sån "experthjälp " till ditt förfogande. Pucko, det är inget brott att vara otrogen, därmed kan du lägga ditt bullshit om uppsåt i soptunnan. Lagen om uppsåt används endast vid brottmål.
  • Anonym (Crazy Cat)

Gör så. Jag har ju bara studerat rättskunskap så jag fattar väl ingenting.

• Anonym (Crazy Cat)
    Jennie med ie skrev 2015-04-16 14:46:34 följande:

Nog för att vi alla har olika humor, men alltså...

Har hon hämtat det ur Svenskbladet eller nån annan humoristisk satirtidning? Jag tror vi är rätt många på det här forumet som skilt oss mot make eller makas vilja utan att bli bötfällda. Jag är inte helt hundra, det är många år sen jag läste rättskunskap, men jag har för mig att begreppet otrohet som skilsmässsoorsak avskaffades 69-70 nån gång. Man behöver som.sagt inte ange några skäl alls för att vilja skiljas. Om partner motsätter sig det utfärdar Tingsrätten en sk tredskodom mot den som motsätter sig och skilsmässan vinner laga kraft. Gäller även homosexuella.
  • Anonym (Crazy Cat)

Förlåt Jennie med ie, jag tog fel. Skulle förstås ha haft knäppgökens sk lagcitat

• Anonym (Crazy Cat)
    Anonym (Inte skiljas) skrev 2015-04-16 15:12:55 följande:

Domstolen vill inte att man skiljer sig hej vilt, sa min väninna. Det kostar pengar för staten. Och därför har domstolen en "hemlig" lag som inte är öppen för alla.

Enda chansen att övervinna en dåre är att göra sig tokigare än dåren själv. Så okej, nu kör vi. Pricken efter veterinärlagen innebär att man inte får skiljas från sin dalmatiner för det är en prickig ras. Sen måste man gå ett halvt varv runt en kyrka vid nymåne och rabbla Fader Vår baklänges annars blir man bötfälld av oklar anledning.
  • Anonym (Crazy Cat)
    Anonym (Inte skiljas) skrev 2015-04-16 15:23:32 följande:

Ni fattar ändå ingenting. Ni är lekmän. Lär er och väx upp

Så när man läst rättskunskap är man en lekman? Det ska bli mycket intressant att se, skulle vilja vara med när du ska förklara för nämndemän och domare i Tingsrätten dina snurrigheter. Tror inte det kommer att bli nån prejudicerande dom och en lag uppkallad efter dig, en Lex Knas.
  • Anonym (Crazy Cat)

Har följt den här tråden i några dagar nu och fått känslan av att bakom TS signatur döljer sig två unga gymnasister åk1 som roar sig med att testa hur mycket de kan reta upp folk och sen sitter där bakom sina datorskärmar och viker sig dubbla av skratt. Ju värre tokiga de gör sig, desto roligare har de.

• Anonym (Crazy Cat)

Det här är den absolut roligaste tråden på hela fl ever. Enda anledningen till att jag är kvar här

• Anonym (Crazy Cat)
    Anonym (skiljsmässa?) skrev 2015-05-08 14:33:37 följande:

Buh......,

Så du låter inte mig hemta skiljsmässopapperna?

Må dina kameler törsta om du skiljer dig från denna kvinna!
Svar på tråden Min man får inte skiljas från mig enligt mig!!