Inlägg från: Anonym (Trollmataren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trollmataren)

Min man får inte skiljas från mig enligt mig!!

skiljsmässa ?
  • Anonym (Trollmataren)
    Rikard skrev 2015-04-15 07:18:16 följande:
    Japp. Skiljsmässa är ett slags mässa man har i kyrkan i samband med skilsmässa.
    Man får dock vara på sin vakt så men inte blandar ihop det med skilsmessa; alltså när man skickar ett sms om att man vill separera.
    Tur att de finns folk som orkar klargöra saker. Jag trodde det handlade om att s.a.s."mässa ut" att man skiljer sig från mängden, som t.ex. tillhöra en grupp som "råkar ha sex" ...
  • Anonym (Trollmataren)
    Anonym (skiljsmässa?) skrev 2015-04-15 16:52:43 följande:

Hur begär man skiljsmässa?

Det beror på vad du vill skilja på..
  • Anonym (Trollmataren)
    Anonym (Inte skiljas) skrev 2015-04-16 09:46:30 följande:

Jag ska be min väninna sammanställa den den rättsfakta hon grundar sin information på. Sen återkommer jag. Så ska ni få se!

Vet inte vilka som framstår som största puckona- vi som kommenterar dina dumheter eller du med dina dumheter,

Din man kanske kan hävda att han råkade gifta sig...eller så kan han ju säga att du tvingade honom. Du skriver själv att du hindrar honom från att få tag i papper för att skiljas, så du kanske tvingade på honom giftermålet. Olaga hot regleras i 

Brottsbalk (1962:700)
    4:e kap:

4 § Den som genom misshandel eller eljest med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar annan att göra, tåla eller underlåta något, dömes för olaga tvång till böter eller fängelse i högst två år. Om någon med sådan verkan övar tvång genom hot att åtala eller angiva annan för brott eller att om annan lämna menligt meddelande, dömes ock för olaga tvång, såframt tvånget är otillbörligt.

• Anonym (Trollmataren)
    sextiotalist skrev 2015-04-16 11:16:11 följande:
    Ska bli väldigt intressant eftersom just skilsmässa är något man inte kan förhindra i Sverige.
    Och så kan man säkert "råka" skilja sig också...
  • Anonym (Trollmataren)
    Anonym (Inte skiljas) skrev 2015-04-16 15:23:32 följande:

Ni fattar ändå ingenting. Ni är lekmän. Lär er och väx upp

Ok! Ge oss diarieuppgifterna till prejudikaten(?) från  HD: s rättsfall från 2012 och 2013. Och vad säger 2-4 §§, Lag (2009:459)?
    "Icke handlande part har inte rätt att definiera varför passivitet inte grundar sådan behörighet eller befogenhet." Skrattande
  • Anonym (Trollmataren)
    Anonym (Juriststudent) skrev 2015-04-16 16:31:03 följande:
    Om din vännina läst juridik så borde hon veta att man skriver referenser till hd domar så här: NJA 2012 s. 212 exempelvis.

Sen är ditt påhittade "juridiska språk" ganska underhållande.
    Det måste vara en punkt efter NJA i det här fallet- och "§@%$@" efter 212.
    § 4 är f.ö. ersatt med Foten i munnen 

Tur att man inte är gift, det hade ju kunnat sluta riktigt illa med alla dessa okända lagar. 
  • Anonym (Trollmataren)
    Anonym (Inte skiljas) skrev 2015-04-18 10:56:55 följande:

Han ska inte och får inte skiljas. Jag kan polisanmäla för lagbrott om jag vill till och med och jag kan angripa med vilka medel som helst. Så snacka inte. Ni borde ta en kurs i vett och etikett för ni vet inte hur ni beter er. Jag slår vad om att många av er är svartsjuka eftersom ni är bedragare som haft sex med andra och era män eller kvinnor har lämnat er för att ni inte visste hur ni skulle hålla kvar dem. Ni inser inte heller vad ordet social betyder så ni behöver ta en kurs i läsförståelse. Och ni verkar också ha tappar en förankring i något som jag inte orkar berätta för er nu.

Ok, du ser dig alltså själv som en bedragare, inte någon som varit otrogen?! Den tåls att suga på....skulle älska att få se den polisanmälan. Du kan skicka den via mejl och lägga ut kopian här. Jag trodde faktiskt att "social" innebar annat än att hålla kvar folk med hjälp av polisanmälning. Mycket ska man lära sig...
Svar på tråden Min man får inte skiljas från mig enligt mig!!