• Jemsan

Hjälp?!!

Jag är överlycklig eftersom jag imorse plussade för första gången!! Över ett år sedan slutade jag med mina piller och då bestämde vi oss för att se vad som händer. Eftersom jag haft oregelbunden mens sedan dess har det inte riktigt gått att planera in ett 100% försök genom att räkna dagarna i menscykeln.

Under året så har ingenting hänt, för två veckor sedan började jag ett ett års vikariat och idag så plussade jag. Jag har varit ovetande gravid sedan jag skrev på kontraktet och nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Jag är överlycklig för att vi äntligen ska bli en familj, men samtidigt har jag nästan dåligt samvete (nästan som om jag gjort något elakt) av att detta hände just nu. Måste jag ännu nämna att vikariatet är mitt pga den fastanställda gått på mammaledighet.

Vilken soppa jag helt plötsligt hamnade i, vad ska jag ta mig till?

Gravid, arbetsliv, vikariat
  • Svar på tråden Hjälp?!!
  • Elinors

Grattis till plusset! :D

Finns ju inte så mycket annat för dig att göra än att berätta som det är för chefen. Förstår att det känns jobbigt men du får inte diskrimineras pga graviditeten så bara att jobba på som vanligt (om du får en enkel och komplikationsfri graviditet).

Själv fick jag mitt plus en månad efter att jag skrivit på papper om fast anställning, inte mycket att göra något åt, chefen förstod även om han och kollegorna tyckte det var tråkigt, jag kommer ju tillbaka! :)

Lycka till!

Svar på tråden Hjälp?!!