Inlägg från: Lillstrumpa79 |Visa alla inlägg
  • Lillstrumpa79

Avvänja bebis från att endast sova i famn. Hur?

En snuttefilt i bebisens famn som kan ligga kvar när bebisen läggs ner samt att man håller bebisens kudde mot bakhuvudet redan i famnen så förändringen mellan famn och säng blir så liten som möjligt. Det är ju ofta kallare i sängen än i famnen.. Vet att syrran gjorde så. Jag är draperad i ungar jämt och vi trivs så. Kommer sakna det när de är sura tonåringar som inte vill kramas mer

• Lillstrumpa79

Sluta hacka på ts! Många förstagångsföräldrar har en bild av hur det ska bli och vara. Den bilden går rätt fort i kras för de flesta och då träder ofta logik in i form av kunskap om vad ens bebis faktiskt behöver. Om inte så brukar trötthet och självbevarelsedrift ordna så barnet får sova nära. När jag fick mitt första barn stod vaggan bäddad men blev inte sovd (så heter det inte va? Soven,sövd.. Äsch) i många timmar innan poletten trillade ner och nu för tiden är både säng och famn härligt överbefolkade förjämt

• Lillstrumpa79
    Rocket Mania skrev 2015-04-14 10:38:49 följande:

Fast är det verkligen att "hacka" att tala om att det är helt normalt för en två-veckors att bete sig som TS barn gör?

Det kanske var fel uttryckt men en del kommentarer kändes lite hårda särskilt som ts uttryckligen bad om råd och undanbad sig kritik. Jag tillhör själv de som bär, trängs och samsover men anser inte att det enbart är mitt sätt som är rätt utan kan ha viss förståelse för att en del vill ha det på annat sätt. Blir ju själv asirriterad när folk börjar med "va, sover hon inte i egen säng, varför bär du hela tiden, du skämmer bort" osv osv..
Svar på tråden Avvänja bebis från att endast sova i famn. Hur?