Intressant fråga. Jag har nyss fyllt 30.
- din personlighet och dina intressen
Nej, inte direkt. Har mest bara fördjupat dessa. Särskilt som jag är rätt övertygad om att man föds med sin personlighet och inte kan göra så mycket åt den, bara hantera den på ett positivt eller negativt sett. En sak kan jag ju säga med tvärsäkerhet: Generatione/n/rna över äldre än mig har alltid sagt: När du fyller 30/stadgar dig/får barn så kommer du sluta spela tv-spel och sånt annat barnsligt. Jag säger: HELL NO! Lika lite som jag blev ointresserad av matlagning, fysik, astronomi, litteratur, historia, antropologi, film eller musik.
- livsstil och klädsel
Livsstil.... beror på vad man menar med. Jag flänger inte omkring lika mycket, men ja skulle säkert om jag kunde och hade råd. Jag är fortfarande kei, precis som när jag var 12, jag ägnar mig åt hundar, mat, spel och film, precis som när jag var 1-20.... Kläder... Inte sen jag fyllde 20. Dock sen jag var 17. Inte lika mycket loli som innan =P Kläder är en av de där sakerna som jag avskyr att köpa. vände mig faktiskt till folket här på FL för råd när jag i somras insåg att jag hade totalt 8 användbara plagg. Inklusive underkläder. Epic fail.....
- värderingar, syn på livet, mål, politisk ståndpunkt
Värderingar: Inte ändrats direkt. Dock har jag blivit mer medveten om att mina värderinga inte alltid direkt är mainstream.
Syn på livet: Beror på vad man menar. Min syn på livet är och har alltid varit att det ska levas så fullt det bara går, med- och motgångar, och att man inte ska ångra någonting (gäller att tänka efter före om det ska lyckas helt, dock) och att det är ok att krascha ibland bara man tar sig upp igen, men hjälp om det behövs.
Mål: Ändras alltid. Mål måste uppnås eller förkastas, allteftersom man lever. Livet händer, liksom Jag har inte samma mål nu som när jag var 20, hade jag det så skulle jag nog anses att jag hade stagnerat och behöver ruskas om.
Politisk ståndpunkt: Nej, den har inte ändrats, bara utvecklats.
- relationer och sex
Ja, de har väl ändrats eller så har de inte det. Min syn på relationer och på sex är densamma, i princip (jag kan nog inte komma på något som ändrats), men jag är inte ihop med samma person nu som när jag var 20 och jag har inte sex på samma sätt som när jag var 20.
-övrigt
Ja, en sak: Jag hatar "övrigt" =P