Snälla, hjälp mig
Jag lever med en kvinna som i sin ungdom utsattes för sexuella övergrepp. Det inträffade under en tid när hon var 13-15 år gammal. Sedan dess har hon förbannat sig själv och hatat vissa delar av sig själv för att hon kunde vara så dum.
I hela hennes vuxna liv lyckas hon hålla lusten till sex med en person vid liv i ca sex månader, sen dör det. Därefter övergår det till att hon haft sex för att man ska det men efter ca 2-3 år har förhållandet tagit slut. Sen har det börjat igen.
Hon och jag träffades för åtta år sedan. Jag blev mer kär än jag någonsin varit tidigare. Jag hade det mest känslosamma sex jag haft i hela mitt liv, men jag hade det bara i ett halvår. Sen var det som att jag gick till jobbet och när jag kom hem hade hon ingen lust kvar. När jag frågade vart det tagit vägen sa hon att hon inte visste. Sen kämpade vi på i flera år men hon levde med dåligt samvete och kände sig trängd. Jag levde med frustration och kände skuld. Men vi älskade varandra.
Jag försökte många många gånger hitta lösningar. Det var regelbundet sex varje måndag kl 19.00, men det blev inget bättre. Det var långa långa perioder av inget sex alls, men det blev inget bättre. Hela tiden sa hon att hon inte visste varför det var så här.
Till slut tog allt ut sin rätt och det blev skilsmässa. Vi flyttade isär. Cirka ett år efter vi flyttat isär hade jag inte kommit en millimeter i mitt sorgearbete, jag saknade henne som bara den. Jag hade provat att ha relationer med två kvinnor men jag bröt ganska snabbt. Jag hade naturligtvis mer sex än jag haft på länge men det var onani med ett annorlunda verktyg. Sexet var kasst.
I december förra året hade vi varit skilda i 14 månader, och jag fick ett sms från henne. Hon undrade om jag kunde komma förbi på kaffe, hon ville prata om en sak. Jag åkte dit. Hon berättade om vad hon varit med om och att hon aldrig lyckats hålla sexlust vid liv i mer än typ ett halvår. Jag blev inte förvånad. Jag blev naturligtvis mycket ledsen för hennes skull, men jag blev samtidigt lite arg. Jag hade i flera flera år gått och mått skitdåligt och hon hade hela tiden hävdat att hon inte visste vad allt detta berodde på. Nu kom det fram att hon hela tiden vetat och låtit mig gått och mått dåligt.
Hon sa att hon längtade efter mig varje sekund. Hon stod inte ut med tanken att inte leva med mig. Hon ville gå till en psykolog och undrade om jag kunde finnas vid hennes sida. Undrade om jag ville försöka igen gällande oss, om hon gick till psykologen. Hon sa att visst kan hon fortsätta leva sitt liv som hon gjort men då förstod hon också att det skulle bli utan mig.
Jag sa att jag naturligtvis skulle ge oss chansen. Hon började gå hos en psykolog. Efter någon månad hade hon varit där tre gånger och fått en hemläxa. Vi skulle börja ge varandra massage, minst 20 minuter varje gång. I några veckor skulle vi uteslutande hålla oss till ryggen och sen några veckor på framsidan. Vi skulle inte ha sex. Vi gjorde några gånger, sen slutade hon ta upp massagen. Jag visste inte om jag skulle ligga på om det eller om det då skulle bli fel. Jag hade ju massor med lust.
Till slut hade allt med massagen dött ut. Sen fick hon lunginflammation och var hemma från jobbet i fem veckor. Mådde riktigt dåligt. Efter det kändes det som om hon tappat allt intresse för att ens försöka. Jag väntade ut henne för att se om hon skulle ta några initiativ, men inget hände. Förra veckan frågade jag henne hur hon såg på detta med massagen. Hon svarade att hon hade ingen lust med den. Hon sa att hon är galet trött av jobbet och har ingen lust med något. jag frågade om hon skulle se massagen som tvång om jag pushade för den och då sa hon att hon tyckte det kändes som ett ok över henne. Jag frågade om hon varit till psykologen efter hon blev frisk, men det hade hon inte. jag frågade när nästa besök var planerat, men hon hade inte bokat något.
Jag vet inte alls vad jag skall göra.
Är det någon som har tips? Någon som varit i liknande situationer? Snälla, lite hjälp.