• Anonym (123)

Han kör sitt eget race (umgänge)

Har en dotter med svår Adhd och ett flertal autistiska drag. Hon har en riktigt hög medicindos för sin ålder och det hade egentligen krävts ännu högre men läkaren vågar inte gå högre och har därför rekommenderat att göra hennes kost socker -och glutenfri. Detta har vi följt under lång tid nu och fått jättebra resultat, det märks direkt när hon avvikit ifrån kostplanen.

Hennes pappa har helgumgänge med henne och förstör allt, han struntar helt och hållet i kosten och det planeras alltid in festligheter och handlas godis samt äts kakor och vitt bröd och det påverkar henne negativt till max. Det tar flera dagar att få ner henne på jorden igen och fungera normalt efter en helg hos honom. Lärarna har vid flera tillfällen frågat om vi slutat med/glömt ta medicinen för hon kan inte hänga med.

Pappan har aldrig medverkat på ett läkarbesök på alla år trots uppmaningar och till slut sa jag att om han inte ska vara med så måste han följa mina direktiv vilket jag fick ett ok för. Men som ni förstår så struntar han i det helt och kräker ur sig att jag ska skita i vad dom gör vilket jag egentligen gör om han bara kunde följa kostplanen.

Jag har enskild vårdnad och barnet mår dåligt, hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Han kör sitt eget race (umgänge)
  • tankfull
    Anonym (123) skrev 2015-04-15 13:57:48 följande:
    Det vet jag faktiskt inte men det spelar ju ingen roll i och med att jag har gjort det och han gick med på att gå efter det som jag sa för att slippa gå till läkaren.

Det är ju inte så att han kan ha glömt heller eftersom jag "påminner" inför varje umgänge men så fort hon hade kommit innanför dörren sista helgen så hade hon fått choklad och dagen därpå var det dags för kalas med tårta, kakor och sen mer godis på kvällen. Till frukost hade hon fått yoggi med chokladflingor och rostemackor med marmelad och ost och så påstod han att hon inte hade ätit något socker på söndagen innan hemgång. Han står alltså och ljuger mig rakt i ansiktet. Det är ju inte så att det bara är han utan hela den släkten skiter i hennes diagnoser.

Det går inte att lita på någon där.
    Jo, jag tror att det spelar stor roll om det är du som tjatar på honom eller om han får höra det direkt ifrån läkaren! Han har ju uppenbarligen ingen respekt för dig och det är aldrig kul att bli tillsagd av andra föräldern. Han kanske skulle ta det på allvar om läkaren skrev till honom. Men du gör ju som du vill, jag bara tipsar om hur jag hade gjort i din sits.
  • Anonym (123)
    tankfull skrev 2015-04-15 14:15:58 följande:

Jo, jag tror att det spelar stor roll om det är du som tjatar på honom eller om han får höra det direkt ifrån läkaren! Han har ju uppenbarligen ingen respekt för dig och det är aldrig kul att bli tillsagd av andra föräldern. Han kanske skulle ta det på allvar om läkaren skrev till honom. Men du gör ju som du vill, jag bara tipsar om hur jag hade gjort i din sits.

Jag har redan bett läkaren så många gånger så det tänker jag inte göra fler gånger nu.

Pappan har ingen respekt för sin dotter och hennes behov, ja och inte för någon annan heller för den delen, han är bara ett stort jävla ego och nu är vi färdiga med honom.

Han får stämma mig på mer umgänge och skaffa sig lite kunskap om han vill träffa sin dotter igen.

Jag har hittills gjort allt jag kan men nu är jag färdig med det.
  • Anonym (...)
    Anonym (123) skrev 2015-04-15 11:15:50 följande:

Fick svar från honom nu.

"Jag jobbar, du kan inte bestämma sånt utan att fråga mig först. Du är ju helt skadad."

Till saken hör den att detta var en morgontid och jag vet att han inte börjar jobba förrän till lunch. Bull shit med andra ord.

Han har rättigheter att gå ifrån jobbet när det kommer till hab möten!

Det verkar som hittills har du gjort vad du ansett vara bäst för pappan och inte barnet. Du ser själv hur barnet lider när det är hos pappan. Dags att sluta svansa runt exet och börja titta på vad som är bäst för barnet.

Hon ska inte dit så länge han inte går utefter läkarens ordination. Det är bara att hänvisa till detta om han börjar bråka. För du lär ju ha papper på detta eller hur?
  • Anonym (123)
    Anonym (...) skrev 2015-04-15 14:46:37 följande:

Han har rättigheter att gå ifrån jobbet när det kommer till hab möten!

Det verkar som hittills har du gjort vad du ansett vara bäst för pappan och inte barnet. Du ser själv hur barnet lider när det är hos pappan. Dags att sluta svansa runt exet och börja titta på vad som är bäst för barnet.

Hon ska inte dit så länge han inte går utefter läkarens ordination. Det är bara att hänvisa till detta om han börjar bråka. För du lär ju ha papper på detta eller hur?

Visst har han det, vad tror han att jag och alla andra i liknande situationer får göra!?

Ja jag har gjort alldeles för mycket för hans skull under så många år, har väl för dotterns skull hoppats att han ska ta sitt förnuft till fånga men det lär ju inte hända. Jag vet inte hur många gånger jag försökt att fixa och trixa till ingen nytta. Han bryr sig helt enkelt inte.

Självklart har jag papper från läkaren.
  • Anonym (Abc)
    nevermind skrev 2015-04-15 19:15:11 följande:

Jag hade orosanmält (eller vad man nu gör) sen krävt bevakat umgänge.

Fast det är väl ingen idé att göra en orosanmälan eftersom TS har enskild vårdnad?
  • Anonym (123)
    Anonym (Lolita) skrev 2015-04-15 10:12:50 följande:

De blir väldigt svårt för dej att förklara för domstolen att du tycker att maten är viktigare än tiden med pappa.

Det är hennes hälsa som är viktigast.

Han gör ingenting för att bidra till en bättre hälsa för henne trots att han lovat att göra det.
  • nevermind
    Anonym (Abc) skrev 2015-04-15 20:13:36 följande:
    Fast det är väl ingen idé att göra en orosanmälan eftersom TS har enskild vårdnad?
    Nä, kanske inte. Men på nåt sätt måste hon se till att han inte trycker i barnet en massa skit. Det är TS ansvar som förälder!
  • Anonym (...)

Pappan misshandlar ju dottern när han gör så.

Ring och prata med ngn på familjerätten, be skolan kalla till ett möte med enbart pappan

• Anonym (123)
    Anonym (...) skrev 2015-04-16 09:12:55 följande:

Pappan misshandlar ju dottern när han gör så.

Ring och prata med ngn på familjerätten, be skolan kalla till ett möte med enbart pappan

Jag har med stöd ifrån insatta nu stoppat umgänget tills vidare. Jag skickade ett meddelande till honom igår men konstigt nog har jag inte fått något svar än, brukar alltid svara med något nedtryckande i alla andra fall.

Han hittar alltid på bortförklaringar för att slippa möten, har nog hört alla ursäkter som finns så eftersom han inte har vårdnaden så har han ingen skyldighet att dyka upp, åtminstone inte enligt honom själv.
Svar på tråden Han kör sitt eget race (umgänge)