Varning för Arla
Dera God Morgon Juice 100% Squeezed är en
Bluff & Båg-produkt eftersom den är gjord på
koncentrat - bojkotta skojarföretaget
Dera God Morgon Juice 100% Squeezed är en
Bluff & Båg-produkt eftersom den är gjord på
koncentrat - bojkotta skojarföretaget
Vad är det som är bluff med den produkten?
Koncentrat är väl också pressat?
JObbar du på arla?
Den är sååå god den juicen.
JObbar du på arla?
Säkert mer än 90% av alla juicer som säljs i liter-förpackningar (eller större) är gjorda på koncentrat. Inte bara Arla gör så.
Jag kan till viss del hålla med TS, att döpa produkten till 100% squeezed jar ju uppenbarligen syftet att få det att låta som om det handlar om juice som inte är från koncentrat. Dock står det ju på förpackningen rätt stort att det ändå är koncentrat (dvs: det är ingen större skillnad från deras andra juicer). Men lite fult kan jag också tycka att det är.
MsFry fattar - ja det är lurigt att skriva så o på engelska
o det står inte särskilt stooort att det är koncentrat o ser
man 100% squeezed skall det ståå såå
Här är det inte så utan man har tillsatt vatten - hur mycket
exakt vet vi inte.
Tropicana är färskpressad - brämhults likaså + de andra
dyra premiumjuicerna
Danska Runkeby - fel tydligen Rynkeby är koncentrat
rakt igenom
Koncentrat eller ej, ingen av dem är särskilt nyttiga att dricka! 30 minuter efter att juicen har pressats försvinner alla vitaminer och mineraler! Det smakar gott men är inte nyttigare än saft! Sedan häller man upp juicen i plastflaskor som avger gifter....Nä,bättre att pressa sin egen juice eller göra fruktdrinkar i blender istället. Krävs lite tid men då får du i dig alla nyttigheterna.
Koncentrat eller ej, ingen av dem är särskilt nyttiga att dricka! 30 minuter efter att juicen har pressats försvinner alla vitaminer och mineraler! Det smakar gott men är inte nyttigare än saft! Sedan häller man upp juicen i plastflaskor som avger gifter....Nä,bättre att pressa sin egen juice eller göra fruktdrinkar i blender istället. Krävs lite tid men då får du i dig alla nyttigheterna.
Jag gillar inte Arla och undviker deras produkter. Jag köper Norrmejeriers istället.