• Ess

orolig för mina bonusbarn

Jag tycker inte att du ska utsätta din dotter för detta mer. Antingen får du och pojkarnas pappa ha dem under uppsikt hela tiden, då menar jag verkligen HELA tiden, ni byter av varann vid toa besök så att dom hela tiden har koll på sig. Fram tills du hittat nytt boende.
    Men det bästa är om dottern kan bo hos sin pappa eller annan släkting tills du fått boende.

• Ess
    Anonym (orolig) skrev 2015-04-15 18:26:34 följande:

Pratat med bup, de anser att han beteende är normalt för en nyfiken 5 åring. Det gör ju inte jag. Hur glr jag nu? Det enda dem sa att "händer det fler gånger så får vi ju ta upp det här" fler gånger?!!! Jag vet inte vad jag tar mig till om det händer fler gånger.. :(

Är det du själv eller pappan som pratat med bup?

Jag kan köpa att killen är nyfiken och försöker/vill övertala henne att dra ner brallorna.
    MEN när han trycker ner henne när hon säger nej och tar hjälp av sin bror, då har det gått för långt, speciellt med tanke på att ni har sagt till honom och pratat med honom.

På både dagis och skola så är dom jättenoga med att ett nej, är ett nej och då slutar man.
    Hur agerar han med tjejerna på dagis/förskolan?
  • Ess
    Anonym (orolig) skrev 2015-04-16 11:03:04 följande:

Vi försöker inte straffa på något sätt, men vad tycker du att vi ska göra då?

Han säger att han bara saknar sin mamma när han är här, frågar vad hon gör, jämför hur det är där osv. Vi tänkte FÖRKORTA veckorna, alltså fredag till tisdag istället för fredag

till fredag.

Vi har en liten som kommer om 5 veckor nu så det är ju inte

en lätt grej att lösa. Jag väntar på ännu ett samtal ifrån bup

för att få dem att inse allvaret. Något är fel med min bonus, det märker jag tydligt eftersom

han inte förstår gränser & att nej är ett nej.

Prata med BRIS, dom om några måste ha stött på detta tidigare.
  • Ess
    Anonym (orolig) skrev 2015-04-17 08:35:26 följande:

Jag har också varit i kontakt med BUP (igen...) de säger att det är normalt beteende eftersom han är pojk & hon är flicka. Alltså menat dem på att det skulle vara ok att vara på min dotter mellan benen för hon är en tjej? !

Han har ju tom varit på katten (skulle kolla mellan benen) men det var också normalt?

Jag frågade om det kan vara en "köns kris" eftersom

han är väldigt "flickig" av sig, men det trodde dem inte.

så nu ska vi prata med en psykolog på BVC så får vi

se vad som händer..

Dagens jämlika samhälle i ett nötskal.

Hur gammal är din dotter?
    Är hon gammal nog/har den fysiska storleken att kunna ge honom en rejäl box mitt på näsan om han rör henne igen?

Tyvärr är det ju så att de barnen som blir utsatta är de som verkligen lyssnat på att man inte får skada andra under några omständigheter. 
    Jag har själv haft den diskussionen med mina barn många gånger, för dom har verkligen anammat det dom lärt sig från dagis och uppåt att man inte får skada någon. Jag har sagt att det är okej att klippa till någon ordentligt om det verkligen behövs, när dom provat att säga till men inte fått någon respons.
  • Ess
    Anonym (orolig) skrev 2015-04-17 08:35:26 följande:

Jag har också varit i kontakt med BUP (igen...) de säger att det är normalt beteende eftersom han är pojk & hon är flicka. Alltså menat dem på att det skulle vara ok att vara på min dotter mellan benen för hon är en tjej? !

Han har ju tom varit på katten (skulle kolla mellan benen) men det var också normalt?

Jag frågade om det kan vara en "köns kris" eftersom

han är väldigt "flickig" av sig, men det trodde dem inte.

så nu ska vi prata med en psykolog på BVC så får vi

se vad som händer..

Dagens jämlika samhälle i ett nötskal.

Hur gammal är din dotter?
    Är hon gammal nog/har den fysiska storleken att kunna ge honom en rejäl box mitt på näsan om han rör henne igen?

Tyvärr är det ju så att de barnen som blir utsatta är de som verkligen lyssnat på att man inte får skada andra under några omständigheter. 
    Jag har själv haft den diskussionen med mina barn många gånger, för dom har verkligen anammat det dom lärt sig från dagis och uppåt att man inte får skada någon. Jag har sagt att det är okej att klippa till någon ordentligt om det verkligen behövs, när dom provat att säga till men inte fått någon respons.
  • Ess

Men det är för jävligt om man ska behöva freda sig i sitt eget hem.

Prova ringa BRIS och hör om dom har några tips hur ni ska komma tillrätta med problemet.

Svar på tråden orolig för mina bonusbarn