orolig för mina bonusbarn
Jag tänker såhär: Det är högst normalt att som 5-åring vara nyfiken, och en del kan säkert till och med bli lite fixerade utan att det är något oroväckande i det.
Det som däremot inte är okej UNDER NÅGRA SOM HELST OMSTÄNDIGHETER är att göra NÅGONTING mot någon annans vilja - och SÄRSKILT inte när det gäller kroppen, könet osv. Din bonus verkar inte tveka att använda våld och tvång för att få tillgång till dotterns kropp, och det måste ovillkorligen få ett slut - NU. För BÅDA deras skull. Din dotter ska vara fredad, och bonusen behöver OMEDELBART lära sig gränser.
Exakt hur ni ska göra vet jag inte. Eftersom ni har pratat och förklarat kanske det behövs strängare åtgärder som rejäl utskällning eller liknande. Han måste förstå att detta inte bara är "lite" fel eller busigt utan att det är totalt oacceptabelt beteende.
Du verkar inte ha din man med dig i detta riktigt. Det är ett stort problem. Kan du sätta ner foten en gång för alla och kräva att han inser allvaret och gör något åt detta? Ni måste ha en enad front.
Och jag håller med om att de inte ska lämnas ensamma så länge bonusen inte har förstått hur man beter sig.