Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

orolig för mina bonusbarn

Jag har 2 bonuspojkar & vi har dem varannan vecka, jag har även en dotter själv som bor på heltid hos mig & min sambo.

Och nu till problemet, äldste bonusen (5år) har under flertal tillftälten varit på min dotter mellan benen. En gång så gick jag upp för det blev "tyst" och då var han ifärd med att försöka trycka upp en leksak mellan benen på min dotter som skrek nej men han tryckte ner henne i kudden, andra gången så ville han att hon skulle visa sin snippa & nu igår så drog han & hans lillebror ner min dotters byxor & försökte sära på skinkorna. Jag är livrädd för att lämna dem själva nu och vet inte vad jag ska ta vägen. Mina känslor för bonusen blir helt annorlunda och jag känner att jag inte klarar av dem just nu när sånt här händer. Vi har pratat och klargjort för barnen att sånt är inte okej, men han slutar ju aldrig? :/

Råd & tips?

För jag är snart påväg att lämna detta.

• Svar på tråden orolig för mina bonusbarn
  • Anonym (orolig)

Jag är gravid och väntar barn om 6 veckor så beslutet blir ju ännu tyngre att ta. Jag vill att pojken ska till bBUP medans han pappa menar på att det är helt "normalt" för en femåring ? :/ är det normalt eller inte?

• Anonym (orolig)

Min dotters pappa har inte Heller möjlighet att ha henne mer & det är ju inte hon som ska "flyttas undan "

Jag vet inte hur jag ska göra. Tycker inte detta är normalt beteende av en femåring. :(

• Anonym (orolig)

Jag känner också skuld i det hela då jag har stannat & sambon lovat osv att ringa BUP , men det har inte skett ännu. Biomamman vet om att detta har hänt och ang hur vi går tillväga är såhär : både jag & sambon skäller ordentligt och förklarar att det är ALDRIG ok att pilla på någon annan och jag flippar väl ut rätt ordentligt. Pojken gråter och säger att han inte vet varför han gör det, han är nyfiken osv.

Men jag klarar det inte längre, jag vill inte behöva leva som en jävla hök på barnen & jag klarar knappt av att se mina bonusar just nu för detta som hänt. Nu har han ju aldrig lyckats att komma åt på något sätt men för mig så känns det ändå som ett övergrepp mot min dotter

• Anonym (orolig)

Pratat med bup, de anser att han beteende är normalt för en nyfiken 5 åring. Det gör ju inte jag. Hur glr jag nu? Det enda dem sa att "händer det fler gånger så får vi ju ta upp det här" fler gånger?!!! Jag vet inte vad jag tar mig till om det händer fler gånger.. :(

• Anonym (orolig)

Inga tendenser på fsk eller hos biomamman, det var min sambo som pratade med bup, jag ringde även familjebehandlingen och frågade där. Det sjuka är att dem säger att det är normalt, men det finns ju inte en chans i världen att det beteendet är normalt?!

Helt kluven i vart jag ska ta vägen just nu..

jag & sambon har pratat med pojken , och han säger att ingen har försökt röra honom eller liknande, och han har inte sett något snuskigt Heller ( vet dock inte hur det är hos hans mamma då han fortfarande sover i hennes säng)

Vad fan gör jag ?

• Anonym (orolig)

Han har alltid varit jätte känslig och inte klarat av tillsägelse av något slag.

Han sover i mammans säng när han är där, lillebror sover i eget rum o i sin egna säng.

Vi har pratat nu om att minska veckorna så de är här mindre.

Usch va jobbigt allt är.

Jag känner bara att detta inte är normalt beteende av en femåring

• Anonym (orolig)

Vi försöker inte straffa på något sätt, men vad tycker du att vi ska göra då?

Han säger att han bara saknar sin mamma när han är här, frågar vad hon gör, jämför hur det är där osv. Vi tänkte FÖRKORTA veckorna, alltså fredag till tisdag istället för fredag

till fredag.

Vi har en liten som kommer om 5 veckor nu så det är ju inte

en lätt grej att lösa. Jag väntar på ännu ett samtal ifrån bup

för att få dem att inse allvaret. Något är fel med min bonus, det märker jag tydligt eftersom

han inte förstår gränser & att nej är ett nej.

• Anonym (orolig)

Jag har också varit i kontakt med BUP (igen...) de säger att det är normalt beteende eftersom han är pojk & hon är flicka. Alltså menat dem på att det skulle vara ok att vara på min dotter mellan benen för hon är en tjej? !

Han har ju tom varit på katten (skulle kolla mellan benen) men det var också normalt?

Jag frågade om det kan vara en "köns kris" eftersom

han är väldigt "flickig" av sig, men det trodde dem inte.

så nu ska vi prata med en psykolog på BVC så får vi

se vad som händer..

Svar på tråden orolig för mina bonusbarn