• sextiotalist

orolig för mina bonusbarn

Anonym (orolig) skrev 2015-04-16 08:45:59 följande:

Inga tendenser på fsk eller hos biomamman, det var min sambo som pratade med bup, jag ringde även familjebehandlingen och frågade där. Det sjuka är att dem säger att det är normalt, men det finns ju inte en chans i världen att det beteendet är normalt?!

Helt kluven i vart jag ska ta vägen just nu..

jag & sambon har pratat med pojken , och han säger att ingen har försökt röra honom eller liknande, och han har inte sett något snuskigt Heller ( vet dock inte hur det är hos hans mamma då han fortfarande sover i hennes säng)

Vad fan gör jag ?

Inte konstigt att de säger att det är normalt. Det som utanför hemmet skulle anses oacceptabelt (mobbing och kränkningar) anses normalt om det sker mellan syskon. Hade det varit ett barn som gjort detta på dagis, då hade man slagit på alla trummor på en gång, men nu är det inom hemmets väggar och då är det normalt
    http://www.svt.se/nyheter/utrikes/att-bli-mobbad-av-syskon-kan-oka-risken-for-depression
  • sextiotalist
    Anonym (Så) skrev 2015-04-16 10:44:50 följande:
    Så ni ska straffa barnet?! Schyssta föräldrar ni är! Suck!
    Hur ska de hantera detta. Det är ett barn som far illa i situationen, ts dotter. Ts har skyldighet att skydda sin dotter, dottern har rätt att känna sig trygg i sitt eget hem.
    Det bästa är väl att de bli särbos, men att fixa ett nytt boende gör man inte alltid i en handvändning
  • sextiotalist
    Anonym (orolig) skrev 2015-04-17 08:35:26 följande:

Jag har också varit i kontakt med BUP (igen...) de säger att det är normalt beteende eftersom han är pojk & hon är flicka. Alltså menat dem på att det skulle vara ok att vara på min dotter mellan benen för hon är en tjej? !

Han har ju tom varit på katten (skulle kolla mellan benen) men det var också normalt?

Jag frågade om det kan vara en "köns kris" eftersom

han är väldigt "flickig" av sig, men det trodde dem inte.

så nu ska vi prata med en psykolog på BVC så får vi

se vad som händer..

Fråga om de hade resonerat likadant om det hänt på dagis. Du kan också fråga varför det är rätt att din dotter ska må dåligt och känna sig otrygg hemma för att en kille vill utforska sin nyfikenhet på henne
    Det är inte OK, BUP är kanske inte rätt forum, BVC kanske hanterar det bättre
Svar på tråden orolig för mina bonusbarn