• Anonym (Fisen)

Gaser på morgonen detsamma som sjukdom?

Har fått stora problem med gaser. Hjälp! Det börjar antingen mitt i middagen eller strax efter. Magen bubblar och ibland kommer gaserna ut, ibland inte. Har så hela kvällen; bullrig mage och magknip.

Värst är det på morgonen. Vaknar alltid med att känna ett behov av toabesök. Känner mig nödig. Men jag får inte bajsa men det kommer GIGANTISKA mängder av gaser och då menar jag verkligen mängder. Jag sitter i stort sätt en halvtimme på toa och fiser.

Efter frukost får jag bajsa och det är oftast normalt. Är antingen helt normal i magen, ibland lite hård och det som kommer ut är antingen korvar eller smått.

Problemet är dock gaserna. Magknip, buller och illamående. Mår dåligt av detta.

Googlade på gasbesvär och hittade info om att gaser ska man inte ha på morgonen då betyder det att det är stopp i tarmen. Så nu gick jag från att vara medveten om problemet till att vara livrädd. Kan det vara cancer?

Någon som har mycket gaser på morgonen? Vad kan det bero på?

• Svar på tråden Gaser på morgonen detsamma som sjukdom?
  • sextiotalist

Ska man inte ha gaser på morgonen, oj, det är nog den enda gången jag numera har gaser.
    Däremot låter det som du har något åt IBS-hållet. Har du funderat på om det kan vara något med vad du äter.
    Det är lite olika hur man reagerar. Själv fixar jag inte fiberrik mat, råkost och baljväxter. 

• Anonym (Fisen)
    sextiotalist skrev 2015-04-15 18:59:47 följande:

Ska man inte ha gaser på morgonen, oj, det är nog den enda gången jag numera har gaser.
    Däremot låter det som du har något åt IBS-hållet. Har du funderat på om det kan vara något med vad du äter.
    Det är lite olika hur man reagerar. Själv fixar jag inte fiberrik mat, råkost och baljväxter. 

Jag äter bra och dåligt :)

De dagar jag jobbar sköter jag mig med frukost, lunch och middag.

De dagar jag är ledig blir det frukost, någon söt fika, middag och så mera skit på kvällen. Men jag ser ingen koppling utan det är lika oavsett om jag är hemma eller jobbar.

Ibs kan jag nog ha. Läst om det och känner igen mig i mycket.
  • Anonym (Fisen)

Ingen mer som känner igen sig?

Har bott på toa sedan kl 17:30. Känns som jag ska bajsa på mig och akut på toa, där kommer det efter ett tag massa gaser i omgångar.

Mår skit :( Svettas och fryser om vartannat.

• Anonym (Fisen)

Från början idag var fisarna luktfria men nu stinker de mer och mer för varje tillfälle de kommer ut. Vad är detta?? Har sjukt ont i magen :(

• Anonym (Wildrat)

Du har ibs. Sluta äta vetemjöl och var försiktig med fibrer. Ev är det även nåt mer din mage reagerar på men främst är det vetemjöl. Sluta äta det din mage inte gillar så kommer du slippa mycket av problemen.

Om du vill kan du bli helt gasfri och utan problem med magen med LCHF. Det tar ett par dagar sen är magen normal.

• Sweet Sofia
    Anonym (Fisen) skrev 2015-04-15 19:55:14 följande:

Ingen mer som känner igen sig?

Har bott på toa sedan kl 17:30. Känns som jag ska bajsa på mig och akut på toa, där kommer det efter ett tag massa gaser i omgångar.

Mår skit :( Svettas och fryser om vartannat.

Maginfluensa?
  • Anonym (Fisen)
    Sweet Sofia skrev 2015-04-15 20:48:02 följande:
    Maginfluensa?
    Men det kommer ju bara gaser, fisar. Ingen avföring alls. Kan det ändå vara maginfluensa? Det känns ju fel.
  • Anonym (Fisen)
    Sweet Sofia skrev 2015-04-15 20:48:02 följande:
    Maginfluensa?
    Men det kommer ju bara gaser, fisar. Ingen avföring alls. Kan det ändå vara maginfluensa? Det känns ju fel.
  • Anonym (Ibsaren)

Låter som IBS. Du kan vara förstoppad utan att fatta det, kan sitta längre upp i tarmen.

Sen är det nog en bra ide att äta Laktosfritt ett tag och prova om det hjälper

• Anonym (Fisen)
    Anonym (Ibsaren) skrev 2015-04-15 20:51:25 följande:

Låter som IBS. Du kan vara förstoppad utan att fatta det, kan sitta längre upp i tarmen.

Sen är det nog en bra ide att äta Laktosfritt ett tag och prova om det hjälper smile1.gif

Har bajsat dagligen länge och dessutom fått bajsa en extra gång i två dagar - känns inte som förstoppning men det kanske kan vara det ändå.
Svar på tråden Gaser på morgonen detsamma som sjukdom?