• Anonym (evelyn)

Hur ofta sex för att maximera chansen att bli gravid?

Jag tänkte att varje dag borde vara det absolut bästa. Men så sa någon att kvalitén på simmarna inte blir lika bra och att det faktiskt kan minska chansen att bli gravid. Vad tredje dag ska tydligen vara bäst. Men räcker det verkligen?

• Svar på tråden Hur ofta sex för att maximera chansen att bli gravid?
  • Anonym (Tur)

I mitt fall räckte det, när jag blev gravid för ett år sedan hade vi sex måndag, torsdag, söndag. Och jag tror, kommer inte helt ihåg, att jag hade ägglossning på måndagen där efter vårt sista sex.

Nu ska vi försöka oss på ett syskon och vi tänkte väll köra ungefär varannan dag i en veckas tid. Får se om det lyckas lika lätt denna gången!

• Jag är bara jag

Kvaliteten är densamma om ni så sexar 3 ggr per dag,men det tar 3 dar att få fullt antal spermier igen. Så har mannen lite lågt antal så bör man inte sexa varje dag. Det är ingalunda nödvändigt heller för att bli gravid för spermierna kan leva flera dar. Är man fertil kvittar det fullständigt hur lite/ofta man har samlag bara man prickar äl för då blir man gravid ändå rätt snabbt.

• Anonym (Tjej)

Var tredje dag är bäst...

• Anonym (L)

Vi blev gravida genom att ha sex var 3e dag, alla månader innan hade vi sex varje dag runt äl och då tog det sig inte. Jag tror på att mannen ibland kan behöva "ladda upp" lite.

• Anonym (Maria)

Det stod om det där i läkartidningen (tror jag att det var) nyligen och varje dag är bäst! Det ökar chansen maximalt att bli gravid.

Förr trodde man på varannan eller var tredje dag, men det är passé. Sexa på bara!

• Anonym (Mia)

När vi gjorde vår fertilitets utredning så rekommendera den läkaren varannan dag och efter att försökt i dryga året så tog det sig två månader efter vi börja följa hans råd.

• Seven Costanza
    Anonym (Mia) skrev 2015-04-16 19:49:07 följande:

När vi gjorde vår fertilitets utredning så rekommendera den läkaren varannan dag och efter att försökt i dryga året så tog det sig två månader efter vi börja följa hans råd.

Hade ni haft koll på cykeln tidigare då så att ni haft sex kring ägglossning? Hur ofta hade nu sex tidigare?
Svar på tråden Hur ofta sex för att maximera chansen att bli gravid?