• Rowalise

Vägrar!

Min son ligger här hemma med 39.2 graders feber och VÄGRAR ta alvedon!! Nu vill jag ha tips på hur jag kan göra!! 

Hur länge är det OKEJ att ha sådan här hög feber utan att kontakta läkare/BVC?
    Är 39.2 farligt? måste jag åka in? Äter halv dåligt, men får ändå i sig mat och frukt. 

• Svar på tråden Vägrar!
  • Milleman

Hur gammal?

39.2 är inte farligt men över 39 ska man ge febernedsättande. Varför får barnet välja själv om medicin ska ges? Vad händer om hen behöver penicillin eller annan medicin?

• Rowalise
    Milleman skrev 2015-04-16 15:27:45 följande:

Hur gammal?

39.2 är inte farligt men över 39 ska man ge febernedsättande. Varför får barnet välja själv om medicin ska ges? Vad händer om hen behöver penicillin eller annan medicin?

Men vänta va? Mitt barn får inte välja om om medicin ska ges eller inte. Jag har bokstavligt talat tvingat i det, men det slutar alltid med att han grinar jättemycket och är helt otröstlig... Jag ville ha tips på hur andra gjorde, kanske finns ett snällare sätt ! 
  • Rowalise
    micromat skrev 2015-04-16 15:13:16 följande:

Hur gammal är barnet?

Han är 1 år och ½
  • Rowalise
    Annaïck skrev 2015-04-16 15:20:23 följande:

stolpiller?

Har provat, det är värst. Då tjuter han kanske 20-25 min innan han somnar av utmattning.. 
  • Annaïck

Oj vad jobbigt men med stolpiller vet du ju i alla fall att du far i rätt mängd. Annars kan man väl blanda ner alvedon i yogurt eller nagot annat barnet tycker om

• Tutilure

Så du låter alltså din 1,5-åring bestämma över sig själv och sin hälsa?

• Tutilure

Jag missade det andra inlägget du skrev om att du hade tvingat i barnet Alvedon, bortse från det jag skrev.

Svar på tråden Vägrar!