Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Ni som dissar färdigmat, varför?

EnGladPingvin skrev 2015-04-16 18:44:24 följande:

Vad är det för rätt? Det som står först är det som det är mest av, i det här fallet mjölk och sen kött.

Jag äter inte färdigmat då jag vill veta vad det är jag stoppar i mig och var det kommer ifrån samt vill undvika onödiga tillsatser(som de flesta färdigrätter innehåller)och onödigt socker (vilket är väldigt vanligt) . Jag nöjer mig t.ex. inte med att det står nötkött. Jag vill veta att det är svenskt, helst eko/krav, och från vilken del på djuret det kommer.

Tippar på att det är en lasagne.
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Aniiee
    Leffat skrev 2015-04-16 19:27:15 följande:
    EnGladPingvin skrev 2015-04-16 18:44:24 följande:

Vad är det för rätt? Det som står först är det som det är mest av, i det här fallet mjölk och sen kött.

Jag äter inte färdigmat då jag vill veta vad det är jag stoppar i mig och var det kommer ifrån samt vill undvika onödiga tillsatser(som de flesta färdigrätter innehåller)och onödigt socker (vilket är väldigt vanligt) . Jag nöjer mig t.ex. inte med att det står nötkött. Jag vill veta att det är svenskt, helst eko/krav, och från vilken del på djuret det kommer.

Det är en lasagne, i det här fallet. Jag tycker att mycket av färdigmaten nu för tiden har få eller inga tillsatser, men tyvärr kostar det ju. De billigare sorterna vill inte ens jag äta..

I'm SO good at this..... =P
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Aniiee
    Jag är bara jag skrev 2015-04-16 19:36:06 följande:
    Du är så van med färdigmat att du inte vet hur "riktig" mat ska-och kan!-smaka. Glad  Vissa färdigrätter vi köpt har smakat apa faktiskt. De allra flesta smakar konstgjort och "pulvrigt". Just din kanske inte var värst även om jag anser köttmängden väldigt liten. Och grissida?! I en lasagne? Dessutom är mikrovärmd mat farligt i längden,finns nya rön som säger det.
    Pancetta/bacon/sidfläsk?
  • Aniiee
    Monkii skrev 2015-04-16 21:33:13 följande:
    När jag har ätit sån lasagne har det bara smakat redning.
    Då har du haft otur. 
  • Aniiee
    kallebakom skrev 2015-04-18 18:28:59 följande:
    JAG vet,men många verkar tro e-nummer skule vara nått farligt, mig gör e-nummer inget
    Gäller att ha koll på e-numren (särskilt vid allergier) och cocktaileffekten.
Svar på tråden Ni som dissar färdigmat, varför?