• Strumpan

Undvika hängbröst

Jag har aldrig varit någon bystdrottning vilket i sin tur inneburit att brösten inte heller blivit hängiga.

Nu skulle jag vilja att de håller sig uppe genom gravid och speciellt amningstid så att de håller sig uppe så mycket som möjligt efter denna period, även om jag vet att kroppen blir sig aldrig lik.
    Läste någon stans att det klokaste man kan göra är att förebygga med att ha en bra bh som får sitta på så mycket som möjligt.

Tanken med detta inlägg är att bolla ämnet och kanske dyker det upp något litet tips att ta till sig.

DET ÄR SÅÅÅÅÅ UNDERBART ATT VARA GRAVID !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Undvika hängbröst
  • Ulricalu

Hejsan. Det finns nog inga bra tips som funkar. Det enda är väl att träna brösten ofta tex varje gång men duchar eller så. Kanske att de "håller" bättre då. Gå inte på att köpa dyra krämer osv de funkar aldrig. Har själv ammat två barn och har inte några "hängbröst". Väntar mitt tredje nu och hoppas att brösten inte skall ändras så mycket. Men å andra sidan, vad gör det egentligen om man nu får hängbröst? Man har ju fått något mycket finare än fasta bröst, eller hur?

• maja32

Hej!

Ja, hängbröst! Var och inhandlade en ny BH idag, hade inte små bröst innan jag blev gravid men nu har de ökat 2 storlekar och de är nu ENORMA och hängiga. Inte är det kul, för de är ständigt i vägen och jag känner mig som en stor mjölkkossa redan, men pyret i magen kommer nog tycka om dom...:) (V.25)

• Strumpan

Visst är det värt alla förändringar som komma skall i tanke på vad man får!!!
    Men, om man kan göra det lättare för kroppen att behålla sin elasticitet så gör jag gärna det.
    Så nu har jag förutom att man ska vara noga att avlasta brösten med BH även tipset om att träna lite i duschen varje dag.
    Tackar för tipset

• tinna

Jag har slutat amma nu och upplever att brösten blivit hängigare. Det känns som att "fyllningen" har försvunnit, vilket iofs kanske stämmer också. Det är lite samma grej med brösten som med magen, de har ju varit uttöjda och när mjölken försvinner så blir det som lite skinn för mycket och därav hängigheten. En alldeles egen teori men så känns det för mig. Vet inte om det blivit annorlunda om jag tränat bättre innan. BH hade jag mest hela tiden, sov även med bh i perioder under graviditet och amning.

• Olivia

Jag kan förstå att brösten blir större för att man ska amma. Men, kan någon förklara varför de redan nu (är i vecka 8) har vuxit så mycket. Jag trodde att detta skedde i slutet, ska detta fortsätta kommer jag få använda icakassar som bh till slut (hade D-kupa redan innan grav)

• Lotta och karatekid

Mina bröst växte en storlek direkt i början, men sen har det inte hänt mycket...och jag är i v.37+1

//Lotta

• Olivia

Tack Lotta, det känns bättre

• Ina79

Usch, jag som nästan aldrig använder BH. har haft så små bröst. Men nu har de växt lite. Är ändå inte i behov av BH för den sakens skull. Men när ni nämner hängbröst blir jag lite rädd. Hittar aldrig nån bekväm BH med bekväm bygel!!
    Är i v.9 nu.

• Jädissen

Hejsan strumpan!
    Jag kan tyvärr säga att jag i min första grav. gjorde ALLT för att inte få hängbröst.....hade sport b-h ständigt,tränade o sv.....men när amningen var avklarad efter sex mån så försvann brösten......Dom bara fanns inte där längre.....SÅ jag tror inte det spelar så stor roll vad man gör.....Dom blir som dom blir helt enkelt...Men man ska ju inte ge upp kanpen ändå

• DaCiss

Jag kan då säga att jag fick hängbröst redan på 7:an på högstadiet. Inte kul precis. Det finns då inget att göra åt saken heller. Hänger dom så mycket som dessa gör så gör dom det. Får se var dom hamnar efter graviditeten, kanske nere vid navel Suck.. Skulle det inte kosta så mycket med bröstförminskning kan ni tro att jag skulle göra en sådan. Det har alltid känts tungt det här med brösten då man känner att man aldrig haft de där fina fasta brösten de flesta haft då de var unga. Mina når nästan ner till naveln nu och jag är 21 år gammal. Jag vet jag låter väldigt tjatig och deppad och så men det kan inte hjälpas.

Det finns väl bara en positiv sak med dessa jag kan komma på. Jag behöver inte oroa mig över att kasnke få hängbröst efter graviditeten som ni gör här! Har ju dom redan

• Atjo

Mina har minsann också ökat 2 storlekar och för att förhindra att huden blir alldeles för slapp, så köpte jag på hälsokostaffären (Life) en havandeskapsolja. Innehåller bl a mandelolja. Detta ska man då smörja in sig med (brösten och magen samt höfterna) för att hjälpa huden att behålla sin elasticitet samt att förhindra att man får så mycket bristningar. Jag håller på och smörjer mig för fullt och är bara i v. 9, men allt för att hjälpa naturen på traven!

• Frejja

DaCiss, jag känner igen mig i dig så mycket. Har själv DD eller E kupa redan nu, och de hänger pga av att de blir väldigt tunga när man har den storleken ( så länge de inte är av silikon antar jag ).
    Jag oroar mig inte speciellt mycket för hur de ska se ut efter graviditet och amning dock, gillar inte mina bröst speciellt mycket som det är nu i alla fall, och att få en bäbis är så mycket mer värt en ett par snygga bomber ; )
    Dessutom, men sambo och blivande pappan älskar mig som jag är, och jag vet att han kommer att älska mig även efter ammningen, det är ju trots allt jag som ska ge vårt gemensamma barn den näring han/hon behöver, och det ska han vara tacksam för! ;)

• DaCiss

Jo Frejja, det bästa är ju att sambon älskar en som man är! Och han säger att han älskar brösten mina så det är väl nån tröst. Själv gillar man dom inte alls. Men visst. Dom kommer fullfölja sin uppgift hur bra som helst tror jag och babyn kommer nog säkerligen gilla dom den med!

Svar på tråden Undvika hängbröst