Inlägg från: Cecese |Visa alla inlägg
  • Cecese

Ofrivillig pappa

Ännu en maktlös pappa skrev 2015-04-16 22:16:51 följande:
    Självklart inte! Dock så förstår jag fortfarande inte hur en person kan tvinga en annan till ett livslångt åtagande!? Dessutom kommer jag ha separationsångest/sjukligt dåligt samvete ifrån mitt första barn om jag inte får va där, har alltid lovat mig själv att alltid finnas för mina barn o så blir de så här. Allt tack vare en naiv kvinna, min sk flickvän som ska uppfostra ett barn på bidrag och en ledsen pappa. måste finnas en lag som ändrar de här snart!
    Jag förstår att du är besviken och har upprörda känslor. Det bästa är ju om båda är överens att behålla och i en drömvärld skulle oönskade/oplanerade graviditeter inte existera. Nu ser verkligheten inte ut så och så länge barnet växer i tjejens kropp är det självklart att hon måste få bestämma. Hon måste ha valet om vad som ska hända med hennes kropp.

Vad menar du med att det måste finnas en lag som ändrar det här? Hur har du tänkt att en sån lag ska se ut? 
    Ska en kvinna som inte vill göra abort hämtas av polis och föras till sjukhus med våld? Spännas fast och med våld ska läkarna genomföra en abort? Ser du inte själv hur sjukt det skulle vara? 
  • Cecese
    Ännu en maktlös pappa skrev 2015-04-16 22:50:02 följande:

Jo men de är klart hon ska få bestämma över barnet, det är ju trots allt bara hennes barn!!! Jag har inte alls lika mycke ansvar nör den föds, jag älskar inte den lika mycket, jag kommer inte va lika mycket förälder. Nej nej.

Tycker bara att en persno inte ska få välja om man någon annan ska bli förälder!

Det är inte barnet hon har rätt att bestämma över. Hon har rätt att bestämma över sin egen kropp och den rättigheten kan ingen ta ifrån henne. Du svarade inte på frågan hur du tycker att en lag ska se ut och hur det praktiskt ska gå till om mannen ska kunna tvinga kvinnan till abort bara för att han inte vill ha barn.
Svar på tråden Ofrivillig pappa