Inlägg från: Ciconiidae |Visa alla inlägg
  • Ciconiidae

Ofrivillig pappa

Fantastiskt hur killar vill undvika kondom och preventivmedel till varje pris men när tjejen blir på smällen så är det hela kvinnans fel.

Antar att du inte använt skydd då jag inte ser att du nämnt det?

Nej, om man absolut inte är redo för varken barn, hiv eller andra konsekvenser så bör man inte ha sex för att vara säker till 100%.

Jag har dock varit öppen med i mina relationer att jag aldrig kommer göra abort (då det inte känns rätt för mig). Jag har heller inte velt använda p-medel pga bi-effekter. Så om min partner velat köra oskyddat så har han vetat vad som gällt. Vi har kört kondom, säkra perioder och avbrutet, vilket kunnat resultera i en graviditet (vilket det som tur är inte har gjort). Har dock tagit dagen efter piller tre ggr under min livstid, men om det hade gått så långt som till en graviditet så hade jag inte tagit bort det.

• Ciconiidae
    fjanten skrev 2015-04-16 22:43:45 följande:

Som någon sa redan innan, hur exakt menar du att en tvångs-abort-lag skulle se ut?

Jag undrar också hur denna tvångslag ska vara utformad. Ska det vara domstolsbeslut, måste kvinnan tvingas ta graviditetstest (kvinnan lär ju vara tyst om graviditeten om hon vet att hon riskersr få besök av Hitler Junior för att skrapa i livmodern), vilka veckor har man rätten att tvångsabortera, behöver man särskilda skäl, ska man framföra bevis på att mannen i fråga använde preventivmedel och gjorde vad han kunde, är det polisen som hämtar kvinnan, bältar henne i gynstolen, drar av kläderna och särar på hennes ben för att sticka upp föremål i slidan?
  • Ciconiidae
    Ännu en maktlös pappa skrev 2015-04-16 23:05:09 följande:

Hon har satt in en P-stav men de hände precis innan det! O för övrigt så älskar hon när jag kommer i henne, o brukar göra de för hennes skull, oskyddat såklart.

Men är du ett troll eller är du på riktigt upprörd över att du ska bli pappa efter att ha oskyddat kommit i henne? Man slutat aldrig att förvånas. Grattis förresten till nytillskottet!
  • Ciconiidae
    Ännu en ofrivillig pappas skrev 2015-04-17 13:29:37 följande:

Mikipiki, innan allt de här hade tyckt ditt ex va en sopa som länna dig. Men nu förstår jag förstått exakt, den maktlösheten jag känt nu är sjuk. Hoppas alla som läser detta tänker på de. Båda har sex jag kom i henne, hon ville lika mycket som jag så inge JÖVLA bullshit om att "JAG kom i HENNE, skyll dig själv osv. Men nu är de troligtvis bestämt så att hon föder barnet, tar hand om de själv, vi är fortfarnas tillsammans, kommer bara med dom så ofta de går. Hon vill så desperat ha barn så de var hon som föreslog de här. Jag kommer betala underhåll, alt. Hjälpa till när jag är där. Jag får helt enkelt inse o försöka leva med att allt inte går som man vill, pappan hajar helt klart inte samma förutsättningar att bli en bra förälder. Jag släpper mitt ideal om att jag alltid kommer va där, i början. Går allt bra så är vi tillsammans när jag pluggat klart o fått mitt drömjobb o då kanske en ihopflyttning och vem vet, ett till barn på väg. Så tänk på de framtida pappor där ute, ni är inte dåliga om ni lämnar barnen vid oplanerade graviditeter. Ni kan ju trotts allt inte styra över om ni vill ha de eller ej. För alla här vet att 99 % av dom som älskar någon annan, vare sig man är 13 eller 30 vill ha sex med den andra o då kan ju sånt gör hända. Risken finns alltid när man har sex och man kan aldrig utgå ifrån att befruktning sker varje gång med preventivmedel.

Ha de gött!

Du verkar leva i förnekelse. Självklart var detta ditt val. Du sprutade medvetet i henne och var medveten om att ni inte hade några skydd alls. Hon var ärlig med detta då du visste att hon inte använde p-medel. Så du är högst ansvarig och det är ingen "olycklig omständighet". Om du vill vara vidrig och lämna ditt oskyldiga barn så är det självklart upp till dig. Men ni är båda lika ansvariga till att detta skett och att du skyller ifrån dig, i den här situationen som du så uppenbart satt dig själv i, säger mycket om din mognad.

Om jag hade varit tjejen så hade jag lämnat illa kvickt.
  • Ciconiidae
    lemur skrev 2015-04-18 03:38:48 följande:

En lag kanske kunde heta något med "Lagen om överenskommelse" t.ex där man vid en graviditet går till en myndighet och tillsammans skriver "ja" eller "nej" huruvida man vill behålla barnet eller inte. Är man inte överens sker en utredning och personen som har godast skäl "vinner" kampen. Då är det åtminstone lite mer tanke bakom än "kvinnan vinner - det är i hennes mage, punkt slut". Och nej, jag bryr mig inte vad folk kommer säga nu, låt oss agree to disagree bara.

Det borde finnas en juridisk abort. att pappan fram till v.18 får skicka in ett papper där han avsäger sig all vårdnad, o.dylikt och därmed slipper betala underhåll. Han kommer inte ha någon rätt till barnet och han kommer inte få träffa det och han får absolut inte söka upp varken barnet eller mamman. Han blir behandlad som en spermadonator helt enkelt. (förutom att han VET vem mamman är) 
    Frågan är hur det skulle funka om MANNEN vill bli PAPPA men kvinnan vill göra abort... HMM... svårt dedär
    Det här kommer skapa en mängd män som ångrar sitt val när barnet fötts och de inte längre har några rättigheter alls till barnet. Då kommer de gråta ut pga det. Nej, en dålig lösning och enligt svensk lagstiftning utgår man alltid från barnets bästa.

Sen har ju faktiskt TS medvetet valt att bli pappa. Rent krasst har båda aktivt försökt bli gravida.
  • Ciconiidae
    Snusovic skrev 2015-04-18 12:27:12 följande:

Skyll inte pa lagen, du visste nog forbaskat gott vad den menar redan fore du hade sex med en uppenbart labil men icke desto mindre fertil tjej!

Men for att ge ett konstruktivt rad sa ar mitt basta tips att du tar din utbildning, se bara till att den ar internationellt gangbar, och lamna Norden och atervand aldrig. Kronofogden forfoljer dig inte sarskilt langt utomlands, sa du kan fortfarande ha chansen till ett bra liv.

Vad grundar du påståendet att hon är labil? Du kanske känner TS och hans tjej, men om man utgår från den här tråden är det TS och inte hans flickvän som är labil. De hade oskyddat sex i vetskap om vad det kan leda till i deras mest fertila år. Flickvännen väljer att ta ansvar medan TS gråter ut för att han inte både kunde äta upp kakan och behålla den. Han saknar totalt självinsikt och ser inte sin del i det hela, han har satt sig i denna situation och bör nu visa att han är vuxen och tar ansvar för det.

Jag ställer mig väldigt tveksam till att TS klarar en avancerad utbildning, men det är kanske inte just en avancerat universitetsutb han har i åtanke.
  • Ciconiidae
    Fläderblomster skrev 2015-04-19 22:08:04 följande:

Och det tycker du är ett giltigt skäl? Sen blir det ju svårt att få ligga om man har en partner som tar hormonella p-medel som minskar sexlusten också så det blir väl sak samma.

Sen finns det som sagt p-medel för män utan hormoner som inte är kondomer.

Jag tror det bara var menat som ett statement att män vägrar varken ta bieffekterna av preventivmedel eller ansvar för graviditeter. Kvinnan förväntas ta både bieffekter och fullt ansvar.
  • Ciconiidae
    NÄnnu en ofrivillig pappa skrev 2015-04-23 06:47:08 följande:

För att hon 1. Sätter ett barn till världen trotts den situation hon är i nu.! 2. Hon struntar i om den andra föräldern vill! Hon är den omogna om något. Nu har jag lämnat henne, hahaha grattis världen, ännu en pappalös unge till världen. Inte mitt fel någonstans, är så glad att jag våga stå upp för mig själv tillslut.

Skönt för henne och barnet, nu kan de få lite ro. Man klarar sig fint även utan en far, barnet kommer dock alltid leva i vetskap om ditt val. Men tids nog förstår barnet att det inte är dess fel. Hoppas mamma och barn mår bra.
  • Ciconiidae
    Ännu en ofrivillig papp skrev 2015-04-27 03:37:05 följande:

Men varför blev du "attackerad" då "mickipicki". Jo för att dem flesta verkar ju alltså tycka det är orättvist och därför behöver lägga sig i. Då kanske man kan ta en funderare på varför så många tyckte de va orättvist o fel..

Nåja frågan är om jag bör lämna henne, är ju helt överkörd o hon bryr sig inte längre om jag är med på resan eller inte. + att ja troligtvis måste flytta till hennes stad.

Ser ju själv här när jag skriver vilket offer/hund/betjänt till henne jag gör mig till om jag viker ner mig nu. Därför borde svaret vara att lämna henne. Men vill bara höra va folk tycker också.

O inge jävla tjat om kondom, VI tillsamnans missade p-piller, samt dagen efter piller. Hon ville alltid köra utan kondom vilket jag tycker känns rätt med någon man älskar. Sen har hon och enbart hon, en möjlighet att åtgälda vårat misstag, vilket hon inte kunde göra för oss och mig. Också ytterligare en anledning att lämna henne. Men som sagt, va säger folket?

Exakt, du gör dig till ett offer vilket du dock inte är. Det är föga förvånande för ngn här att hon lämnar dig.
  • Ciconiidae

[quote=75278666][quote-nick]Ännu en ofrivillig pappanzs skrev 2015-05-10 14:22:30 följande:[/quote-nick]Som någon sa här innan, de är ju bara hormonstyrda gravida kvinnor här inne. Kanske borde skriva någon annanstans, för alla tjejer jag pratar med hade aldrig gjort som henne. Hahahah[/quote

Varför har du ett annat användarnamn än TS?

• Ciconiidae
    Ännu en ofrivillig pappanasa skrev 2015-05-10 16:09:08 följande:

Hahahahaa de roliga är att jag har hittat en tråd på en annan sida där hon skrivit. där hon inte nämner att hon är 19, Jag är helt plötsligt 30, o hon säger att de var jag som ville köra utan kondom när de va hon som ville. Hon vet att hon har så fel så hon måste vrida om historien, allt jag har berättar är helt sant, till skillnad ifrån hennes Version där hon hittar på massa för att hon har dåligt samvete men behöver få övertyglese om att hon inte gör fel. Hahahaha som sagt, tur att de finns NORMALT folk där ute som jag kan prata med. Hahahaha de här är ju riktigt roligt ju. Hahahaha barnet kommer mä så dåligt iframtiden utan pappa o ja kommer bara skratta åt mitt ex då!

Du har fprtf inte svarat på varför du har ett annat nick än TS.

Det spelar ingen roll vem som inte ville ha kondom, båda visste att ni körde oskyddat så båda har satt sig i situationen. Jag förstår att du inte vill flytta med henne och jag förstår varför hon vill flytta. Jag förstår inte varför du hånskrattar åt att ditt barn "kommer må dåligt"?
Svar på tråden Ofrivillig pappa