Ännu en ofrivillig pappas skrev 2015-04-17 13:29:37 följande:
Mikipiki, innan allt de här hade tyckt ditt ex va en sopa som länna dig. Men nu förstår jag förstått exakt, den maktlösheten jag känt nu är sjuk. Hoppas alla som läser detta tänker på de. Båda har sex jag kom i henne, hon ville lika mycket som jag så inge JÖVLA bullshit om att "JAG kom i HENNE, skyll dig själv osv. Men nu är de troligtvis bestämt så att hon föder barnet, tar hand om de själv, vi är fortfarnas tillsammans, kommer bara med dom så ofta de går. Hon vill så desperat ha barn så de var hon som föreslog de här. Jag kommer betala underhåll, alt. Hjälpa till när jag är där. Jag får helt enkelt inse o försöka leva med att allt inte går som man vill, pappan hajar helt klart inte samma förutsättningar att bli en bra förälder. Jag släpper mitt ideal om att jag alltid kommer va där, i början. Går allt bra så är vi tillsammans när jag pluggat klart o fått mitt drömjobb o då kanske en ihopflyttning och vem vet, ett till barn på väg. Så tänk på de framtida pappor där ute, ni är inte dåliga om ni lämnar barnen vid oplanerade graviditeter. Ni kan ju trotts allt inte styra över om ni vill ha de eller ej. För alla här vet att 99 % av dom som älskar någon annan, vare sig man är 13 eller 30 vill ha sex med den andra o då kan ju sånt gör hända. Risken finns alltid när man har sex och man kan aldrig utgå ifrån att befruktning sker varje gång med preventivmedel.
Ha de gött!
Du verkar leva i förnekelse. Självklart var detta ditt val. Du sprutade medvetet i henne och var medveten om att ni inte hade några skydd alls. Hon var ärlig med detta då du visste att hon inte använde p-medel. Så du är högst ansvarig och det är ingen "olycklig omständighet". Om du vill vara vidrig och lämna ditt oskyldiga barn så är det självklart upp till dig. Men ni är båda lika ansvariga till att detta skett och att du skyller ifrån dig, i den här situationen som du så uppenbart satt dig själv i, säger mycket om din mognad.
Om jag hade varit tjejen så hade jag lämnat illa kvickt.