"Avbryta/neka" amning och snuttande -anknytning?
Tack för svar! Jag har bärsjal, men den funkar bara i bland. Amma i den går inge vidare, har extremstora bröst och jag måste antingen hålla i ett bröst eller använda amningskudde. Min bebis är rätt tung också. Napp funkade i början vid några tillfällen, men nu kan hon inte hålla kvar den eller så vill hon inte ha. Ska prova med en rund modell och se om det går.
Någon frågade varför jag maratonammar, och det är ju det som är problemet.. Jag kan inte låta bli att göra det eftersom det blir galna skrik eller missnöje. Och när jag avbryter då jag tycker hon ätit klart kan det i bland bara dröja en kvart och sen är hon missnöjd igen. I dag tex har jag lyckats få i mig frukost och ett äpple på förmiddagen, resten av tiden har vi spenderat i sängen med tutte och gos. (Varit vaken sen före sju). Och ändå har hon blivit förbannad för att tutten antingen inte åker fram tillräckligt snabbt, eller för att det inte finns mer eller för att mjölken inte flödar. Pappan har funnits med och gosat. Nu somnade hon lite motvilligt och gnällande medan hon ligger på mig. Mat finns det, hon går upp väldigt mycket i vikt. Kanske rentav mer än normalt.
Jag har ju dragit ut på amningen i bland och avbrutit när hon ätit länge, vet inte om det gjort att hon blivit ännu mer otålig? När hon varit lugn och börjat smacka på händerna kan hon sen bli hysterisk när bröstet åker fram i fall hon inte får tag på det med en gång.
Längtar tills vi kan börja med gröt eller liknande. ;)