Klädförvaring i liten lägenhet :o
Har en liten lägenhet med få garderober. Var 17 ska jag göra av alla kläder?
Har en liten lägenhet med få garderober. Var 17 ska jag göra av alla kläder?
Sänglådor under sängen?
Hyllor med korgar på?
Kedjor + rundstav som hängs upp i taket (häng kläder på galjar på)?
Har funderingar på liggande lackhyllor under madrassen som man kan ha lådor i för jag vill helst få undan allt så d inte syns. Å sen hänga slängkappa över så d inte syns :)
Men kanske sängen blir för hög då :o
har du plats kan du alltid köpa fler garderober. Köp gärna en garderob med hyllplan, då får du plats med mera kläder än om du bara har en klädstång. Det finns gott om garderober som inte är takhöjd utan bara samma höjd som tex en bokhylla.
Jag skulle ju lätt välja en extra garderob istället för någon annan möbel, kanske fundera på att byta bort databord/skrivbord till förmån för en garderob.
Kolla också på riktigt bra byråer. IKEA har flera bra större byråer som slukar allt .
Innan vi flyttade byggde vi en sängstomme av kökslådor från Ikea. På den sidan som inte hade kökslådor gjorde vi egna ben som passade till kökslådornas höjd. Sängen stod i ett hörn med en kortsida och en långsida mot varsin vägg. Den andra långsida bestod då av 6 lådor och ett mindre skåp med hyllplan. De slukade en hel del! Den andra korsidan hängde vi ett tyg för men eftersom det blev ett stort utrymme mellan väggen och kökslådorna fick vi in en hel del stora saker där som inte fick plats i vindsförrådet t ex. Om du har sängen med enbart en kortsida mot en vägg kan du ha lika många lådor på andra långsidan också.
Ja, har funderat på d med köksskåp oxå men de är så dyra :o
Har en garderob i hallen som är tänkt för ytterkläder mm men kanske kan ta den i värsta fall
Annars får jag inte plats med fler tyvärr
Ja, har funderat på d med köksskåp oxå men de är så dyra :o
Har en garderob i hallen som är tänkt för ytterkläder mm men kanske kan ta den i värsta fall
Annars får jag inte plats med fler tyvärr