• Drottningen70

Recept smaksatt creme fraiche

Finns massa spännande smaksatta creme fraischer som säkert är skitbra till snabb vardagsmatlagning. Om man vet vad man ska göra med dem. Hit me, med era bästa recept innehållande dessa och liknande färdigprodukter. Tack.

• Svar på tråden Recept smaksatt creme fraiche
  • Wilmis07

Tomat och basilikacremefraich,grädde av valfri fetthalt som du blandar med stekt kycklingfile i bitar. Låt koka ihop och servera till pasta.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012 Alvin 131226♥♥
  • Knappisen

Supersnabbt och enkelt men gott enligt mig är att koka färsk tortellini och när den är klar häller man av vattnet och tillsätter smaksatt créme fariche. Annars en tacogratäng med tacokryddad färs, lök, paprika, tomat eller vad man nu gillar. I en ugnsform och på med paprika och chili créme fraiche, kanske blanda med lite vanlig, och toppa med riven ost. Och sen in i ugnen tills den fått fin färg. Ett annat tips på liknande produkt är (kanske inte så jättesnabbt) men att göra en lasagne och på översta lagret plattor lägga på Philadelphiaost, tex tomatsmak eller paprika, och sen ost. Jättegott!

Jag älskar creme fraichen med paprika och chili som en kall sås till det mesta, typ pastasallader mm.

• Drottningen70
    Knappisen skrev 2015-04-17 22:55:31 följande:

Supersnabbt och enkelt men gott enligt mig är att koka färsk tortellini och när den är klar häller man av vattnet och tillsätter smaksatt créme fariche. Annars en tacogratäng med tacokryddad färs, lök, paprika, tomat eller vad man nu gillar. I en ugnsform och på med paprika och chili créme fraiche, kanske blanda med lite vanlig, och toppa med riven ost. Och sen in i ugnen tills den fått fin färg. Ett annat tips på liknande produkt är (kanske inte så jättesnabbt) men att göra en lasagne och på översta lagret plattor lägga på Philadelphiaost, tex tomatsmak eller paprika, och sen ost. Jättegott!

Jag älskar creme fraichen med paprika och chili som en kall sås till det mesta, typ pastasallader mm.

Vad har du för variant till tortelini?
  • Knappisen
    Drottningen70 skrev 2015-04-17 23:06:34 följande:

Vad har du för variant till tortelini?

Paprika och chili, älskar den ;)
Svar på tråden Recept smaksatt creme fraiche