Inlägg från: Anonym (Proteindiet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Proteindiet)

Finns de som blivit helt friska från matmissbruk/sockerberoende eller är det helt kört?

Olika saker fungerar för olika människor. Jag själv har precis börjat (2 v sedan)med Dukan-dieten. Den är iofs ganska ifrågasatt, men bara efter en vecka så är sötsuget borta. Jag känner inte så mycket hunger heller för den delen. Och jag är inte alls trött.
    Efter den första "attackfasen" (för mig var det 5 dagar) med bara kött, ägg och minikeso, då var jag så glad och tacksam bara över att få äta grönsaker till. Tomater och isbergsallad var riktigt gott, och jag såg verkligen fram emot att få äta det. I helgen fuskade jag lite med lite choklad, men jag trillade inte dit för det utan forsatte bara min diet dagen efter. På 2 veckor har jag gått ner 3,6 kg, det är mycket vatten som försvunnit ut ur kroppen och jag känner mig inte lika svullen längre, och framförallt så är sötsuget borta.
    Nackdelarna jag sett hittills är att man kissar mycket och att man har en konstig smak i munnen ibland.

Svar på tråden Finns de som blivit helt friska från matmissbruk/sockerberoende eller är det helt kört?