Gravid säkerhetsbälte?
Någon som vet vad ett graviditets bälte till bilen kostar? funderar på att köpa ett sånt!
Någon som vet vad ett graviditets bälte till bilen kostar? funderar på att köpa ett sånt!
runt 400 tror ja, kolla på biltema eller micro!
Jag fick ett av min supersnälla syster när jag var rund och go,
det kostade nånstans runt 370 kr.
Mixtrade med bältet vareviga dag för att vara säker på att Plutten i magen skulle åka säkert. Senare, när jag fick lite mer vett i huvet och bättre information så fick jag veta att de där bältena enbart är till för mammans bekvämlighet. Bekvämt? Det var inte det minsta bekvämt. Det var bara krångligt! Jag kunde åkt lika säkert utan och stackars syster kunde ha lagt pengarna på nåt annat!
Alltså, det här var min sämsta gravid-pryl!
men i alla reklamer står det ju något om säkerhet mm men det kanske är smidigare då att bara ha på sig halva bältet över bröstet?
Gravidbälte.
g-knapp.se/scripts/artikel.cgi
Vanligtbälte, så skall det sitta.
www.vardguiden.se/Article.asp
Halva bältet över bröstet? Ska Du dra den andra halvan bakom ryggen eller vad?
Det tror jag om jag förstått Dig rätt, INTE är nån bra idé!
Nä, sitt som vanligt i bilen med bältet på! Dra det lite "under" magen när den är stor om Du vill, men det hjälper föga vid en krock att Du har de där kardborre-grejorna!
Tror det kostar 299 på Babyland... eller var det 399...
Jag har ett som drar ner bältet på båda sidor, alltså i höfthöjd och inte mellan benen. Jag tycker att det är bekvämt och om min sambo måste "tvärnita" eller vi åker av vägen blir det ingen belastning direkt på magen utan över benen men det jag använder och det borde vara betydligt bättre än att få belastningen rätt över magen. Jag är dessutom rätt uppsvälld och tycker det är skönt att ha bältet över benen istället för över magen. Mitt kostade 350:- på en babybutik i Karlshamn.
Finns väldigt billigt på tradera har jag sett, jag köpte mitt av en kompis för 200, men det skulle varit billigare att köpa på tradera. Är jättenöjd med mitt hur som helst.
Köp dem inte, säkrare med vanligt bilbälte!
// siffran
Hej
Jag måste bara fråga lite..
hur kan du säga att vi inte ska köpa dem..att vanligt bälte är säkrare????
Det ÄR ju ett vanligt bälte som sitter i denna "mojäng". Den är ju endast till för att föra bort bältet från den gravida magen. Så jag kan inte förstå hur det skulle vara säkrare utan.
Jag har inte haft ett sådant förut, men har det denna grav. och jag tycker att det känns tryggt. Men självklart är det ju upp till var och en. Missförstå mig ej.