• Anonym (Ts orolig)

Hjälp kan ja ha hiv?!

Hej hade oskyddat sex för nästan exakt 3 veckor sen.

nu har jag lite ont i halsen, är jätteorolig för hiv, vill bara gråta

Killen är svensk, tar inga sprutor o ligger inte me killar

Hur stor tror ni risken är?

Har ja hiv kommer ja ta livet a mig, för har kille o då har han säkert också blivit smittad såfall :(

Snälla hjälp

Ska göra ett test snart

• Svar på tråden Hjälp kan ja ha hiv?!
  • Anonym (Noir)

Nja, Kaposis sarkom som är ett delsymtom på AIDS visar sig inte som röda prickar. Det symtomet uppkommer först senare vid utvecklad AIDS och det är alldeles för tidigt för såna symtom. Ha lite is i magen, du är med all sannolikhet kärnfrisk förutom förkylningen.

• Haskel

Det är mycket vanligt att få lite ont i halsen eller andra irritationer efter sex med en "ny" människa. Alla människor bär på  bakterier av olika slag. Varje människa har sin unika bakteriekultur. Vissa bakterier är främmande för andra människor. Kommer man i kontakt med främmande bakterier reagerar kroppen, med exempelvis "ont i halsen".

Sannolikheten att killen var hivpositiv är oerhört liten. Smittorisken är också mycket liten.
    Sannolikheten att du fått HIV är minimal.

• Anonym (Ts orolig)

Idag har det onda i halsen nästan försvunnit.

Om de skulle va hiv, skulle de glra ont längre då?

• Anonym (Ts orolig)

Och nu har huden runt pricken blivit jätteröd :( fast de är nog för att jag rivit på pricken, fast det har vart rött rätt länge

Ååh denna noja :(

• Anonym (Noir)

Coola ner dig lite, inga av de symtom du uppvisar är tecken på hiv. Du skulle få halsflussliknande symtom och feber som initialsymtom. Lite ont i halsen och ett par små röda prickar är INTE symtom på hiv. Testa dig, få ett negativt svar ( negativt i det här sammanhanget betyder att du inte har antikroppar mot hiv, du är alltså frisk) och skydda dig i fortsättningen med kondom.

• Anonym (Ts orolig)

Ska testa mig nästa cecka, då hare gått en månad

Hon som jobba där sa också att jag absolut inte borde va orolig

• Anonym (Ts orolig)

Okej måste fråga en sak

Ja har et prick mellan brösten, långt upp. Jag kliade och det blev rött runt

Det var typ nån timme sen, lite mer o de är fortfarande rött

Är de ett symptom på hiv?

Är skiträdd

• Anonym (Noir)
    Anonym (Ts orolig) skrev 2015-04-20 11:38:11 följande:

Okej måste fråga en sak

Ja har et prick mellan brösten, långt upp. Jag kliade och det blev rött runt

Det var typ nån timme sen, lite mer o de är fortfarande rött

Är de ett symptom på hiv?

Är skiträdd

Nej, nej och åter nej. Jag vet inte varifrån du fått idén om att prickar skulle vara symtom på hiv? Kaposis sarkom ser ut som ett stort blaffigt födelsemärke och i alla händelser så är det alldeles för tidigt för såna symtom. Influensaliknande symtom är debuten vid smitta, och dessa symtom kan komma tidigare. Men som sagt var, coola ner dig. Risken är annars större att du får magsår av ditt oroande än att du skulle ha hiv.
  • Anonym (Wavzovski)
    Ja, det låter som HIV. Det tar c:a tre veckor innan de första symptomen uppträder.

Två till tre veckor efter att man smittats brukar man få ett eller fler kroppsliga symtom som

feber
    ont i halsen
    svullna och ömma lymfkörtlar
    diarré
    muskelvärk
    huvudvärk
    ljusröda oregelbundna utslag på ryggen, bröstkorgen och ibland i ansiktet och på armar och ben.
  • Anonym (Noir)

*suck* Skräm inte upp flickebarnet, Wavzovski. De enda symtom hon har är lite ont i halsen och ett par röda prickar på bröstet. Ingen feber, inga svullna och ömma lymfkörtlar, ingen huvudvärk som vid influensa m.fl symtom som vid hiv. Det finns tusentals olika förkylningsvirus som har de symtom hon har. Innan kvällen är slut kommer hon att ligga nedbäddad med huvudvärk och frossbrytningar som hennes tidigare hypokondri skapat.

Nu får ni klara er själva med att googla på olika hemska sjukdomssymtom för nu ska jag gå och jobba, jag har jouren.

• Anonym (Wavzovski)
    Anonym (Noir) skrev 2015-04-20 14:24:23 följande:

*suck* Skräm inte upp flickebarnet, Wavzovski.

Hon är lite "hypokondriker" av sig. Känner man efter för mycket så får man symptom tillslut.
  • Anonym (Ts orolig)
    Anonym (Wavzovski) skrev 2015-04-20 14:12:28 följande:

Ja, det låter som HIV. Det tar c:a tre veckor innan de första symptomen uppträder.Två till tre veckor efter att man smittats brukar man få ett eller fler kroppsliga symtom som

feber

ont i halsen

svullna och ömma lymfkörtlar

diarré

muskelvärk

huvudvärk

ljusröda oregelbundna utslag på ryggen, bröstkorgen och ibland i ansiktet och på armar och ben.

:(
  • Anonym (Ts orolig)
    Anonym (Noir) skrev 2015-04-20 14:24:23 följande:

*suck* Skräm inte upp flickebarnet, Wavzovski. De enda symtom hon har är lite ont i halsen och ett par röda prickar på bröstet. Ingen feber, inga svullna och ömma lymfkörtlar, ingen huvudvärk som vid influensa m.fl symtom som vid hiv. Det finns tusentals olika förkylningsvirus som har de symtom hon har. Innan kvällen är slut kommer hon att ligga nedbäddad med huvudvärk och frossbrytningar som hennes tidigare hypokondri skapat.

Nu får ni klara er själva med att googla på olika hemska sjukdomssymtom för nu ska jag gå och jobba, jag har jouren.

Fast prickarna har jag tydligen haft länge för på ett foto jag tog i sommras har ja samma prickar
  • Anonym (Wavzovski)
    Anonym (Ts orolig) skrev 2015-04-20 14:49:09 följande:
    Fast prickarna har jag tydligen haft länge för på ett foto jag tog i sommras har ja samma prickar
    Dåså. Varför så orolig för? Helt säkert på att testet kommer att visa negativt, (att du inte har det).
  • Anonym (Ts orolig)

Pricken ser finnliknande ut och nör ja kliar blir det helt rött runt pricken.

De måste väl va nåt helt annat?

De är att det blir rött som ja e orolig för

• Anonym (Wavzovski)
    Anonym (Ts orolig) skrev 2015-04-20 15:40:55 följande:

Pricken ser finnliknande ut och nör ja kliar blir det helt rött runt pricken.

De måste väl va nåt helt annat?

De är att det blir rött som ja e orolig för

Ja det är väl en finne som du har? Eller eksem?
  • Anonym (Ts orolig)
    Anonym (Wavzovski) skrev 2015-04-20 15:45:47 följande:

Ja det är väl en finne som du har? Eller eksem?

Antagligen nåt av det

Det röda har gått ner lite. Antagligen en irritation eller nåt då ja klämt och rivit lite på pricken
  • Anonym (Ts orolig)

Och ont i halsen har jag inte längre, bara lite snuvig

• Anonym (Wavzovski)
    Anonym (Ts orolig) skrev 2015-04-20 18:58:38 följande:

Och ont i halsen har jag inte längre, bara lite snuvig

Du ser. Allt handlade om en enkel förkylning.
Svar på tråden Hjälp kan ja ha hiv?!