• BusigaSyrran

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Inne på min första provmånad o har ägglossning nu.

Hur o när känner den av EM eventuell graviditet?

Vi har försökt i ett år o utreds så vi tänkte att vi gör ett försök då vårt första barn gick på en gång.

Roligt att så många plussar :) hoppas på att vi med kan följa listan.

• BusigaSyrran

okej för tyckte mig läsa något om att den skulle känna av det o be en att ta ett test. lite därför jag va nyfiken :) men ja då får man bara hålla tummarna alltså att den är försenad senare så man slipper sköjning av äggledarna i september.

• BusigaSyrran

Man kan blöda när man är gravid. Så du kan ju vara gravid ändå eftersom tempen är hög.

Läste även att NC ska kunna känna av en graviditet.

• BusigaSyrran
    limonette skrev 2015-08-15 07:10:29 följande:

Spännande att så många väntar på att testa!!!

Vill någon säga hur jag skall lägga upp bild,det verkar inte fu ka för mig. Har Sony.

Här verkar det som äl uteblir eller så blir min cykel längre..

Hade mkt problem innan jag blev gravid men efter honom har jag haft fina jämna cykler på 25_26dagar och nu helt plödsligt börjar det krångla.

Förra månaden va den 38 dagar med lite mellanblödningar typ.

Jag började använda NC precis innan mens sist.

Jag har vart hos läkare och lämnat prover på sköldkörteln också ifall det kan påverka.

Känns surt att de skall krångla nu när man ska försöka!

Sedan.. Halo83 hur går det för dig,väldigt nyfiken och vet inte om jag missat nåt..har du testat?

Jag har med lämnat prover på skörteln, har du fått reda på dina svar? Jag ska få mina på måndag.

Hoppas allt ser bra ut för både dig o mig.

De tar ju o jämför hormonerna mm också ju så de känns lite pirrigt.
  • BusigaSyrran

Min man har laddat ner NC appen så han tittar i den då jag har loggat in på den också.

Ham följer mig när han känner för det men jag säger till honom ibland om jag vet att han är trött att vi får ha lite sex senare. Annars så försöker jag bara få honom att ha sex ^^ men spermierna kan ju överleva i 5-7 dagar så man ska inte känna sig stressad heller.

Vi har försökt i över ett år nu även om de är första månaden med NC. Åh vi båda känner oss hjälplösa o är inne i att "vi måste ha sex oavsett dessa dagarna" sen kan vi ta de när vi känner för det. Tror man får vara inställd på att man får ha det så när det är dags för att bli gravida och att båda får ge o ta.

• BusigaSyrran

Jag fattar just nu 0 av tempningen ^^ min temp sjönk rejält efter äl o gjorde de i två dagar totalt.

Sen började den stiga högt igen precis som om jag har äl trots att jag tempar samma tid mm varje dag.

Varför gör den så? Är de normalt? ^^

Fick även ett meddelande idag där den säger att min cykel är jämn o att de börjar lära sig när min äl är. Jag lade in min menscykel som jag har haft i 6mån-12mån men utan tempning då.

• BusigaSyrran
    Loppan84 skrev 2015-08-18 19:43:13 följande:

Nu behöver jag hjälp av era smarta huvuden. Nc satte ju ut min Älmi måndags, men förstår att det är en gissning eftersom det är första månaden jag tempar. Men har tagit ÄL-teste varje morgon sen förra tisdagen (alltså 6 dagar före beräknad ÄL) - och inge LH stigning på hela veckan. Däremot har jag ÄL flytningar sen igår och typisk ont i äggstocken. Idag hade jag en tempdipp på 0,3. Kan jag ha haft ÄL utan att det syns på tester? Har testat bara på morgonen, utom igår då testade jag både morgon och kväll men nada. Kan man missa LH stigningen när man testar varje dag och att jag alltså haft ÄL idag eller igår?

Vad hade du för tester? Jag tog ett ältest från NC o två från RFSU men fick starkare med NC än RFSU. Så även om de är ett svagt sträck kan de va äl på g. Men ofta kommer flytningarna före äl.
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles