• evins

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej! Nu behöver jag er hjälp!

Jag har BIM tisdag 2/2. Nu imorse på CD 13 (söndag) vaknade jag och tempen låg högt som vanligt. Gick på toa och ser att jag har lite början på blodaktigt när jag torkade mig. Detta är sjukt konstigt, min temp dyker ju alltid när mensen börjar så det känns konstigt att det skulle vara mensen? Dessutom två dagar tidigt? Jag tänker verkligen inte börja hoppas någonting här nu (att det skulle kunna vara en sen nidblödning), men har ni varit med om något liknande? Att tillägga är att jag aldrig har mellanblödningar annars. Ge mig era kloka tankar!

• evins
    soofa skrev 2016-01-31 10:08:39 följande:
    Hur många dagar efter äl är du? Förhoppningsvis är det ju en nidis, eftersom du inte brukar ha mellanblödningar annars. Glad Själv har jag alltid spottings några dagar före mens. 
    Jag är på ÄL + 13 idag. Dock så har det bara kommit mer och mer blodliknande, så jag börjar ge upp och tror mest på att det är mensen och att jag av någon anledning fortfarande har hög temp.... så jäkla konstigt.... och så surt i så fall. Detta var försök 8 utan något resultat. Och nästa försök är min man bortrest dagarna innan nya ÄL-dagen så vi kommer bara hinna ligga dagen innan och själva dagen för ÄL. Suck. Tack för din omtanke iaf!
  • evins
    soofa skrev 2016-01-31 12:16:23 följande:

Konstigt när kroppen helt plötsligt börjar bete sig annorlunda bara för att man försöker bli gravid. Tycker inte du ska ge upp förrän tempen rasar dock.

Eller hur! Förra månaden drog mensen istället ut på att komma tre dagar senare än normalt, vilket hänt EN gång på iaf de senaste tre åren. Snacka om att man blev besviken! Fattar inte riktigt vad som pågår här !!
  • evins
    Sajocawa skrev 2016-01-31 12:20:52 följande:
    Men är det inte en ägglossningsblödning bara då om du är på cd 13? :) äl brukar ju infalla då nångång. Ligg på ;)
    Förlåt, jag skrev fel! :-P Menade ÄL + 13
  • evins

Hoppar in jag med!
    Har nu försökt 10 gånger (först 5 försök, sen uppehåll tre försök, och därefter 5 försök till)... Börjar bli lite less rent ut sagt. Har BIM på torsdag nästa vecka men vet väl inte vad jag ska tro, tycker allt känns som vanligt, exempelvis med det traditionella akneutbrottet såhär en vecka innan mens :-P Annars är vi bägge två friska personer som lever hälsosamma liv... vet inte vad som är fel?! Jag är ett par år äldre än min man (30) så visst är jag kanske inte "purung" längre rent fertilt sett, men inte trodde jag att det skulle vara så svårt. Vi har dock hållit oss positiva nästan hela tiden, så det känns bra iaf. 
    Någon mer här som försökt ett längre tag?

• evins
    Bell13 skrev 2016-03-19 05:11:09 följande:
    Har du funderat på att söka hjälp t ex på en ivfklinik? Vi gjorde det när vi försökt ett tag. Sedan blev jag gravid spontant ändå ni har ju försökt mer än 1 år nästan.
    Jo, det vet vi ju är ett alternativ, dock har vi inte försökt ett år än (tog ju ett uppehåll under tre månader) så tänker att vi ska ge det dessa tre försök till. Vill helst inte dra in sjukvården heller om inte helt nödvändigt, är inte jätteglad för att vara patient om man så säger... gör allt för att slippa :-P
  • evins
    elmaanna skrev 2016-03-16 16:00:39 följande:

BIM idag och ett minus...... Blir knäpp, har enligt NC regelbunden mens och NC har alltid lyckats pricka in rätt dag.

Känner igen det där. Min mens brukar alltid vara regelbunden, skiljer kanske en, MAX två dagar. Men sen vi började försöka skaffa barn så har min mens vid två tillfällen plötsligt dragit ut tre och fyra dagar längre än normalt. Har tidigare hänt en gång de senaste 3-4 åren, så snacka om att man fick upp förhoppningarna då!

Men hur har det gått för dig? Var ju några dagar sedan du skrev nu!
  • evins
    Bell13 skrev 2016-03-19 09:54:30 följande:
    Förstår dig. Har en kompis som började försöka med barn vid 32 år och när det inte blivit nåt på 2 år sökte de hjälp. Tog ytterligare 4 år och 12 ivf att bli gravida. Det var livsviktigt att få barn för dem men det är det ju inte för alla. Hoppas det tar sig för er
    Men fy! Låter som en riktig pärs!
    Eftersom det räknas som fullt normalt att det kan ta upp till ett år innan man bli gravid så tänker vi positivt fortfarande. Har ju trots allt hela 2 försök kvar (+ detta försöket som vi inte vet hur det gått med än)! Kan hända mycket på dessa försök ju Men så frustrerad man blir varje månad ändå när det skiter sig... Den värsta gången var när mensen uteblev och jag testade på vår första bröllopsdag i hopp om att ha värsta fantastiska bröllopspresenten till maken... men test efter test var bara negativa... Mensen var den gången rekord-sen och kom först fyra dagar efter BIM. SÅ jäkla stört. Eftersom vi inte vågade chansa heller så kunde jag inte ens dricka ett glas vin när vi var ute på restaurang för att fira bröllopsdagen. Blev en riktig flopp så att säga..... :-/ Men som sagt.... än är inte hoppet förlorat!! Är det någon annan som har BIM i veckan?
  • evins

Hej!

Nu tänkte jag höra om ni har några kloka tankar. Använder både nc och gratisversionen av fertility friend. Har svårt att tyda min äl denna månad för första gången! Brukar vara väldigt punktlig men kan diffa på en dag. Brukar ha positivt äl-test under två dagar, denna gången fick jag bara under en dag. Min temp gick upp dagen efter (36,57) men har därefter legat lägre i två dagar (36.50, 36,52). Tänker att den första höjningen kan ha varit lite missvisande hög så det behöver ju inte vara så konstigt, däremot brukar jag höjas till 36,6-36,9 efter äl! Så är det nåt skumt pågår med äl denna månad eller kan det skifta så mycket? Hur brukar det vara för er andra?

Bifogar graderna så ni får se vad jag menar!

• evins
    Emmissara skrev 2016-05-05 11:14:10 följande:

Hej alla, lite tråkiga nyheter ifrån mig. Fick i tisdags reda på att fostret inte lever längre (MA). Min värld har stannat upp och jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Nästa vecka är det 2 år sedan jag hade mitt förra missfall, känns som maj månad är en dålig månad för vår familj helt enkelt. 

Så nu får jag börja tempa igen, dock har inte mannen bestämt sig än ifall han vill börja försöka direkt eller ej. Jag vill bara bli gravid så fort som möjligt. Men de återstår att se. 

Men iaf jag är tillbaka i den här gruppen igen

Men fy! Usch vad tråkigt att höra! Kan inte föreställa mig hur hemsk det måste kännas många kramar till er!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles