• Bell13

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej, jag hittade den här tråden av en slump. Jag använder natural cycles sedan dec så är rätt ny på metoden. Fick barn i april 2015 och mensen kom tillbaka den 8 dec så nu försöker vi få till ett syskon. Jag är 41 år så det är inte oceaner av tid men vi hoppas.
    Hade enligt appen ägglossning i tisdags, det stämmer nog då jag hade utslag på Stickan i måndags. Vi hade sex söndag, måndag och tisdag så chanserna till graviditet är nog goda om det var ett bra ägg som släppte. Hoppas jag får hänga här med er

• Bell13

Är på dag 5 efter ägglossning och min Temp har stigit till 37.3 efter att ha legat på 36.6 till 36.8 dagen efter ägglossning. Är det vanligt att den stiger en kurva till på det här sättet?

• Bell13
    atidah skrev 2016-01-31 16:59:48 följande:
    Stiger tempen ytterligare en nivå efter ÄL så är det en trifasisk kurva. Vissa har normalt en trifasisk kurva, men för de som inte har det kan det innebära en graviditet. Googla på trifasisk tempkurva. :)
    Wow då hoppas jag på det bästa
  • Bell13
    klaraanders skrev 2016-01-31 21:57:26 följande:

Mätte inte tempen i morse då jag sov dåligt och var uppe flera gånger under natten. Men igår morse var den högre än de andra "höga" dagarna, nu mätte jag på kvällen, vet inte varför jag gjorde det för nu blev jag besviken, låg temp. Visar sig väl imorgon om jag fått mens. Två dagar försenad hittills, men den dyker säkert upp. Har ni någon aning om hur tempen kan vara på kvällar eller mitt på dagen? Jag fårstår att det beror på vad man precis har gjort osv men nån som har ett humm, låg temp på kvällen = låg temp i allmänhet med?

Min Temp på kvällen kan vara 0,2 högre än på morgonen så det skiljer sig inte så mycket åt. Alltså har jag 36.40 på morgonen kan den vara 36.60 på kvällen.
  • Bell13

När kan man se på ett ägglossningstest om man är gravid? Är det samma som gravtest 12 till 14 dagar efter ägglossning?

• Bell13
    strongisthenewme skrev 2016-02-01 15:28:12 följande:
    Nej, jag har aldrig haft trifasisk tempkurva förr, lite därför jag är en aning fundersam :P

Beräknad BIM på onsdag, har inte mensen kommit till helgen, så blir det ett nytt test då :)
    Har inga som helst känningar att mensen skulle vara påväg, vilket jag brukar ha några dagar innan.
    Men men, vi får väl se! :)
    Jag håller tummarna att mensen inte kommer jag är på dag 6 efter ägglossning och cykeldag 23 så jag tänker att jag ska testa på alla hjärtans dag om 13 dagar om jag klarar att hålla mig så länge
    Ett stort lycka till
  • Bell13
    Sajocawa skrev 2016-02-01 15:53:16 följande:
    Det går inte att se, för äl-test kan öka i styrka både vid en graviditet samt innan mens :/
    Tycker mig ha läst i den här tråden att det är en del som testat med Ä-sticka i brist på gravtest och fått utslag. Kan man inte lita på det är det ju ingen mening att hålla på så.
  • Bell13
    klaraanders skrev 2016-02-01 19:22:21 följande:
    Jag testade med ÄL sticka för ett par månader sen, blev svagt streck och jag blev såklart glad. Men så i onödan, mensen kom punktligt. Så jag rekommenderar att inte trolla med några andra test än vanliga graviditetstest. Även om det är väldigt lockande. Man vill hellre ha ett kanske än ett nej. 
    Det är väl så att strecken ska vara lika starka har jag för mig om det ska räknas.
    Du har rätt i att det är bäst att endast testa med gravtest. Har bestämt mig den här gången att inte hålla på att testa tidigt från dag 8 efter äl osv. Är mensen sen ska jag testa.
  • Bell13

När mensen kommer ska man då markera mens i appen så länge man blöder?

klaraanders skrev 2016-02-02 08:34:39 följande:

hoppas någon vill kolla på min kurva och komma med kommentarer! Jag hade för två veckor sen en mens på en dag. Kunde ju vart nån liten blödning men var verkligen som en vanlig mens alltså ganska mycket blod. Men bara en dag. Igår morse sjönk min temp till 36,17 och idag steg den igen till 36,58. Är mitt hopp på bebis kört? Någon mer som haft mens i en dag mitt i cykeln? Vad kan det bero på? Kram kram

• Bell13
    atidah skrev 2016-02-03 10:28:52 följande:

Jag kan knappt tro att det är sant. I morse kom det. Plusset! Jag är i chocktillstånd. Efter 21 månaders försök. Äntligen. Äntligen är det vår tur. Nu ska jag bara berätta för han därhemma... Åh herregud. Håll tummarna för att detta går vägen nu bara...

Grattis
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles