• Bobno1

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej! Hoppas ni kan hjälpa med lite tankar om när/om jag hade äl (är ny NC plan användare!). I fredags, CD 16, fick jag jätte starkt äl-test. Nästan så att det såg lika starkt ut som kontrollstrecket men tog det som negativt och tänkte att det blir starkare till CD 17, igår. Igår var det nästan blankt igen. Tempen steg inte märkvärt från i fredags till igår men imorse sköt den upp till 36,81 (upp ca ,4 från "normal"). NC menar att jag hade ägglossning i fredags. Kan det stämma tror ni? Att testet hade blivit tydligt positivt senare i fredags kväll? Smärta och äl-flytningar i fredags.

Tack på förhand!

• Bobno1
    Decibel84 skrev 2016-01-24 14:49:52 följande:

Nu har jag googlat och läst många bloggar så jag snart ser dubbelt.
    Jag ser att man kan köpa tempen för 199 kr
    Går man sen in på mobilen och laddar hem appen så dras en summa från mobilräkningen sen?

Jag läser på flera ställen att man får en månad gratis och sen tecknar man ett abb om man så vill?

Läser också om att det finns erbjudanden på flera bloggar(som dock gått ut) om att det finns rabatterade erbjudanden för NC , någon som vet en aktuell?

Jag provade en manad gratis innan jag tecknade abonemang men tyckte att det var ganska vardelost da hela NC bygger pa att ju oftare och ju langre du fyller i din temp desto battre lar appen kanna just dig och din cykel. En manad ger verkligen inte sa mycket.
    Inte sett nagot aktuellt erbjudande tyvarr. 
  • Bobno1

God morgon alla! Så här ser min kurva ut idag, BIM på onsdag och ÄL +9 eller +10. Testade negativt imorse. Har vanligtvis inte över 36.8 efter ÄL så tempen har vart ovanligt hög efter ÄL denna cykel. Vad tror ni? Kört denna månad eller fortfarande hopp? Tack!

• Bobno1

Behöver även denna månad tankar kring min äl! Enligt NC ska jag ha äl på söndag. Igår såg mitt äl test ut så här och jag hade kraftiga äl-känningar samt äl-flytningar. Idag noll äl-känning, ej längre äl flytning, näst intill blankt äl test samt så gick tempen upp nästan ,5 grader. Jag drack mer alkohol än vanligt igår så NC varnade att det var tack vare detta som tempen gått upp. Bad mig inaktivera tempen.
    Vad tror ni? Tidig äl eller kan alkohol få tempen att gå upp så pass mycket?
    Vänta och se om tempen håller sig hög?

• Bobno1

Hej alla! Har använt NC länge i prevent-syfte men nu tänker mannen och jag att nästa cykel börjar vi jobba på ett syskon åt vår son.

Men! Så lyckades vi ändå sexa till det igår (äl idag) så nu får vi se om det blir något denna cykel redan! Med sonen gick det på första försöket men vet att det ju kan bli hur som helst.

Ska bli kul att hänga här och följa er andra!

• Bobno1
    babypower skrev 2016-08-07 12:38:10 följande:
    Kul! Välkommen och lycka till :) 
    Tack! :) Lycka till du med.
  • Bobno1

[quote=76867188][quote-nick]Bell13 skrev 2016-08-09 07:49:14 följande:[/quote-nick]Världens dipp från 36.78 igår till 36.41 idag på 4 dagar efter ägglossning hoppas så klart det är inplantdip. Väntar spänt på tempen imorgon [/

Jag är också på ÄL +4 idag och fick en rejäl dipp. Kan det vara implantation så här tidigt? Jag var iofs uppe och sövde om min son en timme innan jag tog tempen och somnade inte om så temperaturen lär ju ändå vara ganska missvisande idag..

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles