• Zora

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Funderar på det här med äl-test. Ska man bara lägga in det första positiva testet i appen? Jag har nämligen fått positivt 2 dagar i rad nu. Testar mitt på dagen och första dagen var det även positivt med CBs digitala. Testade inte mer med CB sedan.

När sker då äl? Eller har äl redan skett? Fick ju en temphöjning (om än liten) idag. Ibland så brukar min temp efter äl sega sig uppåt... 

• Zora
    Lotesse skrev 2016-08-18 14:15:04 följande:
    Med tanke på testerna och temphöjningen skulle jag gissa på att du hade ÄL igår. Går tempen upp även imorgon är det väl mer eller mindre bekräftat. Tycker du ska lägga in båda dagarna som positiva för det är de ju :)
    Hmmm.. Typiskt att sambon skulle få prestationsångest igår då av alla dagar... Får försöka få till nåt idag, men det blir nog svårt. Ååååh! Får hoppas det räcker att vi hade mys dagen innan första positiva testet.

Då lägger jag in båda två som positiva.
  • Zora
    Bell13 skrev 2016-08-18 20:43:18 följande:
    Alltså de är ju duktiga killarna att de ändå klarar av de flesta gångerna
    Ja det är dom verkligen!! Men bara så typiskt att det låser sig "när det verkligen gäller".. Blir nog inget ikväll heller så antagligen är det kört denna månad och sedan kommer han vara borta en massa hela hösten så känns rätt trist ????
  • Zora
    Zora skrev 2016-08-18 21:38:31 följande:
    Ja det är dom verkligen!! Men bara så typiskt att det låser sig "när det verkligen gäller".. Blir nog inget ikväll heller så antagligen är det kört denna månad och sedan kommer han vara borta en massa hela hösten så känns rätt trist ????
    Skulle inte vara frågetecken utan :(
  • Zora
    Guffy78 skrev 2016-08-18 21:57:28 följande:
    Jag upptäckte med NC att om man lägger in 2 positiva test då flyttar den ÄL ännu längre fram och sedan har svårt att hitta den. Jag skulle lägga in den första bara. Och även om tempen går upp så har man ingen chans om man har slut på fertila flytningar- dvs om flytningar helt plötsligt blir tjockare eller klibbiga eller försvinner helt.
    Hmm, då lägger jag bara in första iallafall. Kan ju lägga till det andra när Äl satts ut och kolla om det flyttas något.

Jo, de fertila flytningarna ja.. Jag tycker inte att jag märkt lika mycket idag som igår och jag misstänker lite att Äl var inatt. Var vaken väldigt mycket med febrigt barn och kände då typisk Äl smärta. Iof var den inte på värsta viset. Ofta får jag så ont att jag knappt kan sitta. Tror att det jätteonda kommer strax efter Äl, för lite ont kan jag ha upp till en vecka innan. Så vi får se. Har lite ont nu också. Blir spännande att följa tempen och vi lyckades faktiskt få till det ikväll :)
  • Zora

Alltså allvarligt... Äl har alltså fortfarande inte varit? Då har vi kanske en chans iom att vi fick till det igår? Hoppas bara att Äl blir idag för det lär definitivt inte bli nåt mer mys nu :p

Men det här måste vara den drygaste Äl någonsin att vänta på.. Brukar ha runt dag 15-18 ungefär och nu är det dag 23 och den har inte dykt upp än.. Påfrestande

• Zora
    vadelma skrev 2016-08-19 07:21:24 följande:
    Det stämde! Högre temp än vanligt dagarna innan BIM var även mitt första riktiga tecken på graviditet. Jag plussade idag.
    Grattis :)
  • Zora
    Majmånen skrev 2016-08-22 11:59:19 följande:

Hej

Vad tror ni om min graf, kan jag vara gravid? Jag är på bim +4, testade negativt bim +2. Har hittills inte fått mens. Den översta bilden är på tre tidigare cykler. 

Hmmm.. Spontant tycker jag inte riktigt din kurva är typisk för att ha ägglossat där det är utsatt. Skulle snarare säga att dag 26 är mer trolig alternativt att ingen ägglossning skett.
  • Zora
    Majmånen skrev 2016-08-23 14:44:52 följande:
    Jaså? Jag tycker också den verkar väldigt rycklig. Idag fick jag lite högre temp än igår, alltså det fortsätter ligga på en högre nivå än vad jag brukar ha och ingen  mens i sikte. Idag sa NC att jag borde vara gravid om man utgår ifrån deras data. Märkligt. Tack för ditt svar!
    Om NC satt ut Äl korrekt som det är nu så är jag ganska övertygad om att ett graviditetstest skulle visa om du är gravid om du tog ett nu. Men iom att tempen steg mer idag tycker jag nästan att dag 26 känns ännu mer trolig som Äl och då är det ju ett tag kvar innan du kan testa. Vill du kan du ju lägga in grafen med dagens temperatur också :)
  • Zora
    Majmånen skrev 2016-08-24 10:04:51 följande:
    Här kommer min graf med dagens mätning inlagd också. Den 23 juli var min sista mens första dag. Då kom den iofs fem dagar för tidigt, har ALLTID haft superregelbunden mens. 

Alltså, din graf är lite skum tycker jag, men jag tycker nog fortfarande att Äl är felaktigt utsatt. Tycker fortfarande att den snarare skulle kunna ha inträffat på dag 26 (tror det är 26 iallafall, den låga tempen i det grå fältet efter fertilaperioden)

Är Äl korrekt utsatt och du brukar ha regelbunden mens med samma antal dagar i luthealfasen så kommer ett graviditetstest ganska garanterat visa positivt nu, för visst är du på Äl +18 eller nåt sånt?
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles