• Cersei

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej!

Nu fick jag hem min termometer så jag sällar mig till er andra som använder NC. Kort bakgrund: Inne på försök 13. Gravid försök 8 som slutade med MA. Nu önskar jag oss alla lycka till i jakten på plussen

• Cersei

Hej!

Har en fråga. Det gråa "referensstrecket" eller vad det nu kallas som appen sätter ut efter att ha fått tillräckligt med inmatad data, ändras detta streck eller är det konstant? Tänker om appen sätter ut ett streck men tempen ändras under en längre tid så att referensstrecket bör ändras.

Anledningen till att jag frågar är för att jag precis börjat tempa och är lite orolig för att jag tempar "rätt". Har lagt in tre morgontemperaturer som visade följande: 36.11, 35.91 och 35.97.  Är detta onormalt låga temperaturer? Jag tror nämligen att jag har ganska låg temperatur vanligtvis utifrån vad jag kan märka när jag har feber till exempel. Mäter ni i "fickorna" vid tungroten eller bara rakt bak?

• Cersei
    Emmissara skrev 2016-08-15 15:17:05 följande:
    Den gråa linjen, jag antar att du menar det som heter medellinje. Ja den ändras, min temperatur har ökat nu sedan mitt MA i maj så den linjen har höjts. Angående tempningen så tar jag tempen så långt bak jag kan vid tungans rot. Men det viktigaste är att du tar tempen på samma sätt varje morgon. Lycka till med tempningen :) 
    Tack för snabbt svar. Verkar som att vi tempar på samma ställe. Jag är helt ny på detta så blev lite orolig för att 35,9 var för låga temperaturer
  • Cersei
    Emmissara skrev 2016-08-15 15:44:47 följande:

Nej nej absolut inte. Innan ÄL brukar jag ligga mellan 35,6-35,9. 

Den här cykeln ligger jag lite högre dock, mellan 35,9-36,1. Jag gissar på att de är på grund av att jag tar lite kosttillskott, men men inget som stör mig direkt, det blir lite svårare att förutse när mitt ÄL kommer ske dock. 

Åh, skönt att det är normalt. Tack igen för snabbt svar
  • Cersei
    Lotesse skrev 2016-08-15 15:56:11 följande:
    Min genomsnittstemp innan ÄL är 35,96 +-10 så det är nog inget ovanligt. Och i början när jag tempade låg min coverline på runt 36,35 men den har successivt sjunkit till 36,16 allteftersom NC lärt känna mig :)

Kan även nämna att jag alltid mäter längst in i min högra "ficka", så längt termometern går in utan att göra ont och så trycker jag ner den lite med tungan.

Kul nick förresten!
    Hej! Missade ditt svar. Skönt att få ytterligare bekräftat att inget är "fel". Ok, jag sätter den som sagt längst bak vid tungroten varken åt höger eller vänster. Är nog som en annan användare sa varken rätt eller fel bara man mäter på samma sätt varje morgon
  • Cersei

NC satte ut min ÄL till i morgon, måndag. Hade positivt ÄL-test idag och när jag lade in det så flyttades min beräknade ÄL till tisdag. Typiskt

• Cersei

Lite intressant noterat efter att snart ha använt NC i en månad. Den sätter ut min ÄL på dag 16. Går jag igenom appen jag tidigare använt där jag lagt in dagen för positivt ÄL-test (vanligtvis dag 13-14) så skiljer det alltså 2-3 dagar med vad den appen och NC säger. Trots att det är 48 timmar från positivt ÄL-test till ägglossning så säger alltså NC att mina fertila dagar ligger senare. Värt att notera till framtida försök (om det nu inte tar sig den här gången)

• Cersei

ÄL idag enligt "månadsschemat" men i grafen är ingen ÄL utsatt. Kan det vara så att grafen visar ÄL efter någon dag efter fler tempningar eller betyder det att jag inte hade någon den här månaden? Hög fertilitet står det över ägglossningssymbolen i alla fall.

• Cersei

Hej!

Nu behöver jag er hjälp lite. Under statistik i appen säger NC att variationen i tempen är problematisk i lutealfasen. Genomsnittet säger 36.52 +- 0.23. Kan detta betyda att ägget inte har släppt eller att det fortfarande finns för lite data? första cykeln jag provar NC. Bifogar grafen så att ni kan se.

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles