• Oline

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej!

Första månaden med NC här efter uttag av pstav. Fick detta på ÄL-test idag (cykeldag 14), visst kan jag tolka det som positivt?? Min temperatur har legat stadigt på 36,1 i princip varje dag sedan senaste mensen, när borde temperaturökningen komma efter detta positiva test? Tester var klart negativt igår. Fick tyvärr inaktivera temperaturen idag pga för lite sömn.

• Oline

Inne på tredje månaden av tempande. På ÄL +9 fick jag mens och blödde i fem dagar. Dock ingen dipp i temperaturen utan den har fortsatt ligga högt och gör ännu (idag är jag då på ÄL +15 om jag inte ska räkna den blödningen som mens...?) Fattar ingenting. Någon som varit med om samma? Tog ett test (cb early) eftersom tempen ej dippat, tolkar det som svagt positivt men har ju haft mens så kan väl inte stämma? Kan det vara ett missfall? Hjälp mig.

• Oline

Någon annan som har kort lutealfas? Tog ur min p-stav i april och de första två cyklerna därefter har min lutealfas bara varit 9 dagar. Nu är jag på ÄL +8 och som ni ser dippade tempen något idag så nu kommer väl säkert mensen imorgon.. Har två barn och har varit gravid totalt sju ggr, jag tror att min lutealfas varit "normallång", då på ca 14 dgr innan jag fick andra barnet för ett år sedan.

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles