• Jomila

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hejsan! Jag hoppar in och hänger med er! Har precis börjat tempa sen en vecka tillbaka och tycker det ska bli så spännande att lära känna kroppen på det här sättet! Bakar ett syskon till våran tvååring och hade en lite gungig väg för att få henne, hoppas med hjälp av NC att få koll på min cykel och bli gravid snabbt. Plockade ut kopparspiralen i mars...Kan inte påstå att vi har försökt jätteaktivt utan ser denna månad som vårt första riktiga försök :)

• Jomila
    isofija skrev 2017-06-14 15:23:31 följande:
    Kul! Lycka till :) Hur länge fick ni försöka med ettan?
    Är på försök 9 nu, fick tidigt missfall i februari så vet iaf att jag kan bli gravid.

Tack :) Det tog ett tag med ettan, slängde preventivmedlen åt skogen i september 2012, blev gravida först i november 2013 (slutade i mf i v 6) sen dröjde det till maj 2014 innan vi plussade igen...stressiga jobb och stressigt liv just då...den här gången känner vi oss mer harmoniska :)...hoppas också att det går betydligt snabbare :)...

Är det försök nummer nio med temp eller totalt? ???? När har du äl?
  • Jomila
    isofija skrev 2017-06-14 19:15:16 följande:
    Oj en lång resa ni gjort då, hoppas ni har mer flyt denna gång!

Nio med temp, men har under vägens gång upptäckt att jag har lång follikel fas och kort lutealfas. Började med progesterall för att förlänga lutealfasen som nu gått från 7-9 dagar till stadigt 11 dagar.blev gravid första månaden med progesterall så hoppas det ska ta sig lättare nu. Nästa månad kör jag med rosenrot från bim till ägglossning för
    Ja, det var en lång resa och stundtals otroligt jobbig men värt allt nu när vi har vårt älskade troll hos oss, känner mig ganska lugn inför den här bakningen :).

Upptäckte du det med hjälp av NC? Skönt att få lite balans i cykeln!
  • Jomila

Grattis till er som plussat! :) Här kom mensen med besked häromdagen! Första tempmånaden och om jag ska vara helt ärlig så har jag inte varit något bra på att tempa, haha...skyller på semester! Men en "fin" dipp samma dag som mensen kom, det fick jag! Nu laddar vi om för ny månad, bättre tempande och förhoppningsvis en liten aprilbebis!

• Jomila

Hej tjejer! Behöver hjälp att tolka! Har testat med ältester sen CD14...idag är jag på CD18 och inget test har visat pos...min cykel är mellan 28-31 dagar och nu börjar jag bli lite orolig över min ägglossning...vart sjutton är den?! Nu har jag dessutom haft en liten tempökning de senaste dagarna...kan testerna ha missat min äl??

• Jomila
    Eloons skrev 2017-07-15 17:57:20 följande:

Jag tror att äl kommer sättas ut imorgon om temperaturen är hög imorgon också

Tack för svar! Menar du att du tror att NC kommer sätta ut min äl (trots negativa tester) som tex CD15 (dagen innan temphöjning)...Det är första gången någonsin som jag testat med ältest så är verkligen helt ny på detta men är lite paff över att jag inte fått någon glad gubbe...Hur stor är möjligheten att bli gravid om ägget bara har tio dagar på sig från lossning till BIM??
  • Jomila
    Eloons skrev 2017-07-15 17:57:20 följande:

Jag tror att äl kommer sättas ut imorgon om temperaturen är hög imorgon också

Du hade rätt! Idag hittade NC min äl för första gången och det blev på CD15...sambon var inte hemma den dagen eller dagen innan men vi fick till lite mys dagen efter så nu är det bara att hålla tummarna och hoppas på tur! Så tråkigt att clearblue missade!
  • Jomila
    Mijjan skrev 2017-07-15 22:37:48 följande:

Stor... blir ägget befruktat och sätter sig spelar det inte någon roll när bim skulle vara eftersom den uteblir :) har också korta cykler med ca tio dagar emellan men blir lätt gravid ändå. Tyvärr får jag också lätt missfall men det har nog andra orsaker :)

Jag får helt enkelt bara hålla tummarna nu..,åh, så tråkigt med missfall! Är det något du får hjälp med?
  • Jomila
    elil87 skrev 2017-07-16 07:41:17 följande:

Det här är min graf. Mensen är beräknad idag men dagens temp tyder väl på att den inte kommer komma idag i alla fall. Tog ett Cb Early igår som visade ett svagt plus, tog ett Cm digitalt idag som visade negativt. Vet inte vad jag ska tro. Vad säger ni?

Jag och sambon har bestämt att vi ska vänta till på torsdag innan vi testar igen så får vi se om mensen dyker upp innan dess. Hoppas att den inte gör det!

Ett plus är alltid ett plus så jag säger grattis! ????
  • Jomila
    Jomila skrev 2017-07-16 08:59:33 följande:

Ett plus är alltid ett plus så jag säger grattis! ????

Och de små frågetecknen är egentligen en smiley...haha...jäkla fl som aldrig ordnar så att emojis funkar!
  • Jomila
    CinnamonGirl skrev 2017-07-17 05:02:51 följande:

Blä, mensen kom igår... fast vi fick till det bra med sexet samma dag och dagarna innan.

Åh vad tråkigt! Vilket försök är ni på?
  • Jomila
    MistyM skrev 2017-07-19 13:47:05 följande:

Plussade på BIM 12 Juni.

Exakt så ser min kurva ut den här månaden! Är på äl +8 idag...ska bli spännande att se om jag också får ett plus!
  • Jomila
    FrökenJ90 skrev 2017-07-20 18:26:04 följande:

Är också på äl+8 idag. Min kurva ser inte likadan ut dock men hade en liten dipp igår.

Hihi, kul att vi är på samma dag i cykeln : )
  • Jomila
    FrökenJ90 skrev 2017-07-24 09:36:37 följande:

Måste kolla med er, tog först tempen tidigt imorse, lite mer än två timmar tidigare än vanligt och fick ett resultat, sen tog jag tempen nu igen när jag vaknade men inom de två timmarna(bara för att jämföra). Vilket resultat ska jag använda mig av?

Haha, läskigt! Jag gjorde exakt samma sak idag! Och visst är vi på samma dag i cykeln? Jag tog den temp som var det klockslag jag brukar ta...
  • Jomila

Vad tror ni om min kurva? Var inte så bra på att lägga in tempen förra cykeln...men visst ser min temp steget högre ut denna månad? Håller alla tummar jag kan!
  • Jomila
    FrökenJ90 skrev 2017-07-24 21:54:07 följande:

Min första tempning stämde bäst. Den dippade nämligen och min mens kom idag :(

Åh vad tråkigt! Min första dippade också rejält och jag har en hel del mens-symtom men man hoppas ju ihjäl sig!
  • Jomila

Hej på er! Ett tag sen jag kikade in nu! Hoppas så att alla får plussa snart! Vi är inne på försök 7 sen spiralutplock. Började med NC för 5 månader sen...den här månaden tycker jag att min temp faktiskt skiljer sig lite. Någon som vill spana på min kurva?

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles