• MrsMHA

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Enligt både tempen och ägglossningstest så hade jag ägglossning 11 juli och 14 dagar senare plussade jag. Blev både snopen och överlycklig då det tog sig på första försöket eftersom det tog över ett år innan sonen blev till. Symptomen försvann ganska tidigt och Clearblues test med veckoindikator visade bara 2-3 när det borde ha slått om till 3+. Jag var därför inställd på att jag fått missfall och var i idag på tidigt vul. Till min förvåning (och glädje!) sågs enligt gynekologen ett foster i vecka 6+3 och ett tickande hjärta. Enligt Natural cycles ska jag vara i vecka 7+3 och det stämmer också med senaste ligget. Någon som varit med om något liknande?

• MrsMHA
    Eloons skrev 2017-08-18 12:25:44 följande:
    Hej! Det stämde nog med mig också... jag trodde dock att jag var typ i v.8 nät jag var i ungefär 3-4... var iallafall jättekonstigt, men det ordnade sig vid kub-ultraljudet och sen vid rul-ultraljudet så stämde det väldigt bra överens med appen igen! Nu ligger hon här bredvid mig och är 4 månader
    Skönt att höra att det gick bra för dig! Och grattis till lilltjejen :)
  • MrsMHA

Här pågår en lång väntan till bim på lördag.. kunde inte hålla mig utan gjorde ett gravtest i morse som visade ett svagt svagt streck. Väldigt osäker på om det var positivt eller spökstreck. Inga symptom mer än lite yr idag, men det kan jag bli innan mens också
  • MrsMHA
    Elliee skrev 2018-01-26 08:35:52 följande:

Ser ju onekligen lovande ut :)

Jag är gravid!! :)
  • MrsMHA

Tack snälla ni! Dock börjar jag tappa hoppet för tempen sjunker och jag är rädd för att ett missfall är på gång :(
  • MrsMHA
    5blir6 skrev 2018-01-30 09:12:52 följande:

Ni som har lyckats bli gravida och har använt NC, hur har er kurva sett ut? Jag är ganska många dagar förbi BIM, min kurva ligger högt men varannan dag ungefär sjunker den lite för att nästa dag stiga igen. Håller sig hela tiden minst 0,3 över medeltempen. Är det normalt eller ska tempen stiga varje dag?

Har tänkt ta ett test sedan i lördags men tänker hela tiden att det är onödigt, tänker att mensen ändå kommer nästa dag.... Men jag har bestämt mig för att köpa ett test idag. Har inga symptom mer än att det ?drar? i brösten och känns ömt om jag tex ligger på sidan.

Jag har inga symptom direkt, eventuellt att jag lättare blir lite yr när jag reser mig upp snabbt eller böjer mig ner.
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles