• jaksu

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej, tänkte hoppa med in i tråden om det är okej :)
    Detta är min första månad med NC (planerar grav).
    Jag har konstaterad PCO och Hypotyreos och vill få mer koll på min cykel.

Har ätit Donaferty i ca 3 mån och tagit munkpeppar denna cykel fram till ÄL.
    Denna cykel kände jag ÄL tydligt och nu återstår bara väntan... :)

• jaksu
    FrökenJ90 skrev 2017-08-23 06:36:55 följande:

GRATTIS!! När började du testa eller är detta ditt första test? :)

Jag är otroligt otålig, vill testa nu redan men är bara på ÄL+7..
    Kurvan är än så länge fin

• jaksu
    Eloons skrev 2017-08-28 13:21:32 följande:
    Tycker den ser jättefin ut! Googla trifasisk kurva, så ser du att du har en sån, och det brukar vara positivt :)

Jaså? Oj :) Det där måste jag läsa in mig lite extra på, va kul! 
    Vore underbart att få ett plus efter 3 år.. Dock vet jag ju inte hur min tempkurva brukar vara då detta är första månaden med NC.

Om du kan lite enkel info om trifasisk kurva så får du mer än gärna dela med dig :)

• jaksu

Idag på BIM gick tempen ner lite, inte mycket. Bör jag oroa mig för det?

• jaksu
    Eloons skrev 2017-08-29 09:20:33 följande:
    Nej du är fortfarande högt över medellinjen!! Jag skulle absolut ha testat :)
    Okej :) jag gjorde ett test med gravkollens, negativt.. vet inte om CB visar bättre? Vissa säger att gravkollens är supersega men jag vet inte.
  • jaksu
    Eloons skrev 2017-08-29 09:55:09 följande:
    Jag ser ett svagt streck där! Jag föredrar Predictor Early eller ett digitalt clearblue :) aldrig testat vanliga clearblue plus men har hört att det är vanligt att det ger spökstreck. Men är det en graviditet så är det ju lätt att se om det är positivt! :)

Tack för att du tittade, man blir ju smått galen ibland ;) vissa som plussar hur tidigt som helst, så sitter man själv här och undrar vad som händer, hehe.
    Tur man har tempkurvan att följa iallafall, hoppas mensen fortsätter att lysa med sin frånvaro :)

Jag ska nog köpa mig ett CB digital och försöka hitta ett PE och se vad de visar :)

• jaksu
    Jesss85 skrev 2017-08-29 19:58:26 följande:
    Ja köp ett clearblue digitalt, dom funkar klockrent tycker jag :) din kurva ser verkligen jättefin ut :)
    CB digitalt visade "inte gravid".. hmm segt. Kan ägget kanske ha fäst väldigt sent? För bara någon dag sen kanske? Då har ju inte hormonet hunnit öka ännu, annars får jag bara invänta mensen :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles